اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 19 دي 1390 / کد مطلب: 1548 / نظرات: 0

یك مسوول در نیروی زمینی ارتش :


این سازمان آمادگی حمایت و تجاری سازی پروژه های دفاعی را دارد


این سازمان آمادگی حمایت و تجاری سازی پروژه های دفاعی را دارد  رییس دفتر سازمان تحقیقات و جهاد خودكفایی نیروی زمینی ارتش منطقه شرق و شمال شرق كشور از آمادگی این سازمان برای حمایت و تجاری سازی پروژه های دفاعی و وارد قرار داد شدن با صنایع و سازمان های دارای این پروژه ها ،خبر داد. 
   
 به گزارش ایرنا ،سرهنگ' فتح الله فتحعلی زاده' در نشستی كه با حضور جمعی از مدیران و نخبگان صنعتی و دانشگاهی سبزوار برگزار شد، گفت :هیچ محدودیت و مشكلی در این مورد وجود ندارد.

وی افزود: سازمان تحقیقات و جهاد خودكفایی نیروی زمینی ارتش ضمن داشتن این توانمندی ، آمادگی اعزام كارشناس و مشاوره و در اختیار قرار دادن امكانات در این راستا را هم دارد.

وی با بیان اینكه به اعتقاد ما بایستی شالوده اولیه كار دفاعی از دانشگاه ها آغاز و پروژه های دفاعی را از این مراكز شناسایی كنیم، اظهارداشت: این آمادگی وجود دارد تا با نخبگان وارد قرار داد شده و پروژه های آنها را در حوزه دفاعی حمایت مالی كنیم.

سرهنگ فتحعلی زاده ،گیاهان دارویی و پدافند غیر عامل را از نیازهای مهم حوزه دفاعی ذكر كرد.

وی همچنین اظهار داشت:پیشرفت و خودكفایی كشور در گرو همكاری متقابل صنعت ، دانشگاه و حوزه دفاع است.

وی در بخش دیگری از سخنانش حفظ دستاوردهای انقلاب ، سربلندی نظام و پایبندی به اصول انقلاب را ماموریت واحد مجموعه نیروهای مسلح برشمرد.

معاون برنامه ریزی و حوزه عمرانی فرمانداری سبزوار هم در این نشست ایجاد دفتر سازمان تحقیقات و جهاد خودكفایی نزاجا را از نیازهای زیربنایی در این شهرستان اعلام كرد.

' محمد كلاته' در همین راستا پتانسیل های شهرستان سبزوار در حوزه های دانشگاهی، صنعت و معدن ، موقعیت جغرافیایی ، جمعیت و وسعت و غیره را بیان كرد.

وی وجود بالغ بر 10 واحد دانشگاهی و حدود 27 هزار دانشجو ،فعالیت شهرك صنعتی شماره یك ، در حال واگذاری بودن زمین در شهرك صنعتی شماره 2 و پیگیری آزاد و آماده سازی شهرك صنعتی شماره 3 ، عبور خط 48 اینچ از سبزوار ، كلنگ زنی نیروگاه برق در آینده نزدیك و اتمام زیر سازی حدود 20 كیلومتر آزاد راه حرم تا حرم در حوزه سبزوار را بخشی از پتانسیل های این شهرستان اعلام كرد.

وی گفت : معادن بسیار غنی ، وجود گیاهان دارویی كم نظیر ، طراحی و ساخت برخی قطعات دفاعی توسط دانشگاه های سبزوار و وجود دفتر نخبگان شهید فهمیده نیز از ظرفیت های این شهرستان است.

این مسوول اظهارداشت: به فعلیت رساندن طرح های نخبگان ، پیگیری تفاهمنامه هایی برای ایجاد مراكز بنیادی از جمله گیاهان دارویی و بحث های فناوری نرم ، پدافند غیر عامل و ... هم از جمله فعالیت های دفتر نخبگان سبزوار است.

مدیر دفتر نوآوران و همكاریهای علمی شهید فهمیده سبزوار و دیگر حاضران در این نشست هم توانمندی های این شهرستان از جمله استفاده از جوش سرد در صنعت برای نخستین بار در كشور ، وجود پنج شهرك صنعتی فعال در شهرستان بزرگ سبزوار و در حال احداث بودن كارخانه تولید پودرهای معدنی برای استفاده در زمینه های شیمیایی و دارویی با تكنولوژی ایتالیا و غیره را مطرح كردند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.