اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 24 دي 1390 / کد مطلب: 1567 / نظرات: 3

یک مسوول :


سوگواری متحدهیئت های مذهبی درقالب یك هیئت سینه زنی پیگیری می شود


سوگواری متحدهیئت های مذهبی درقالب یك هیئت سینه زنی پیگیری می شود  كارشناس تشكل های دینی و انجمن های اسلامی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: برپایی متحد مراسم سوگواری توسط هیئت های مذهبی شهر سبزوار در قالب یك هیئت سینه زنی هدفگذاری شده و در مناسبت های مختلف پی یری می شود. 
   
 ' مهدی برغمدی '  در گفت و گو با ایرنا ، در همین راستا به هماهنگی با هیئت های مذهبی شهر سبزوار برای برگزاری متحد مراسم سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) اشاره كرد.

وی با اظهار اینكه حدود 30 هیئت مذهبی سبزوار به مناسبت اربعین حسینی برای این اقدام اعلام آمادگی كردند، افزود: در این مراسم هیئت های مذهبی با صوت و مداح مشترك مراسم نوحه خوانی و سینه زنی را برپا می دارند.

وی ادامه داد: در این برنامه حركت هیئت سینه زنی از خیابان های مركزی شهر آغاز و هیئت ها با همراهی دیگر شهروندان مسیر این میدان تا مسجد جامع سبزوار را پیموده و مراسم با اقامه نماز ظهر و عصر و استماع سخنرانی پایان می یابد.

كارشناس تشكل های دینی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: هیئت های سینه زنی و زنجیر زنی سبزوار همواره با صوت و مداحان جداگانه و به طور مستقل مراسم سوگواری را در خیابان های مركزی شهر برپا می كرده اند .

وی ادامه داد: سوق دادن مراسم سوگواری هیئت های سبزوار در قالب یك هیئت سینه زنی ،با هدف بهره بردای بیشتر از این مراسمات و بازگشت به اصل شیوه سوگواری امام حسین (ع) كه به شكل سینه زنی بوده از حدود یكسال گذشته برنامه ریزی و آغاز شده است.

وی در خاتمه یادآور شد: بیش از 290 هیئت مذهبی این شهرستان تاكنون كد شناسایی دریافت كرده اند كه از این تعداد حدود 200 هیئت در شهر سبزوار هستند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


3 نظر در صف تاييد است.