اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 25 دي 1390 / کد مطلب: 1572 / نظرات: 0

یک مسوول :


حدود 50 روحانی به مناسبت دهه آخر صفر به شهرها و روستاها اعزام شدند


حدود 50 روحانی به مناسبت دهه آخر صفر به شهرها و روستاها اعزام شدند  كارشناس تشكل های دینی و انجمن های اسلامی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار ضمن اعلام برنامه های دهه آخر صفر در این شهرستان ، از اعزام حدود 50 روحانی مبلغ همزمان با آغاز این دهه به شهرها و روستاهای شهرستان خبر داد. 
   
 'مهدی برغمدی '  در گفت و گو با ایرنا گفت: این روحانیون شامل مبلغان اعزامی از قم و مشهد و روحانیون بومی هستند كه برگزاری مراسم سخنرانی و سوگواری را در سطح چندین مسجد و حسینیه شهرستان در طول دهه برعهده دارند.

وی برپایی مراسم سوگواری توسط هیئت های مذهبی در سطح شهر و روستاهای سبزوار ، برگزاری نمایشگاه عكس عاشورایی ، عزیمت كاروان های سوگواری پیاده و سواره به مشهد مقدس و ... را از دیگربرنامه های دهه آخر صفر در سبزوار ذكر كرد.

این مسوول گفت: تا كنون پنج كاروان پیاده برای اعزام به مشهد مقدس به مناسبت ایام رحلت رسول اكرم (ص) ،امام حسن مجتبی (ع)و امام رضا (ع) از شورای هیئات مذهبی این شهرستان ، مجوز دریافت كرده اند .

وی با اشاره به وجود حدود 318 مسجد و حسینیه در سبزوار افزود: مساجد و حسینیه های سبزوار نیز در دهه آخر صفر و به ویژه در شب های اربعین و 28 صفر و شهادت امام رضا (ع) با برگزاری مراسم سوگواری میزبان عاشقان اهل البیت (ع) در سطح شهرستان هستند.

برغمدی اضافه كرد: قرار است 50 قطعه عكس از مراسم هیئت های مذهبی این شهرستان طی سال ، در قالب نمایشگاه عكس عاشورایی در محل هیئت شاه حسینی سبزوار از دوشنبه این هفته تا 28 صفر به نمایش گذاشته شود.

وی توزیع چندین جلد نشریه با موضوع محرم و صفر بین هیئت های مذهبی شهرستان و توزیع بنرهایی بین 18 هیئت مذهبی محوری سبزوار برای نصب در محل هیئات و مساجد در این ایام را از جمله برنامه های اداره تبلیغات اسلامی سبزوار به مناسبت این ایام برشمرد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.