اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 دي 1390 / کد مطلب: 1590 / نظرات: 0


مسوولان خواستار استقرار داروخانه و احداث درمان بستر روداب شدند


مسوولان خواستار استقرار داروخانه و احداث درمان بستر روداب  شدند
 عضو شورای اسلامی شهر روداب و بخشدار روداب سبزوار خواستار استقرار داروخانه و تسریع در احداث مركز درمان بستر این بخش شدند. 
   
 عضو شورای اسلامی شهر روداب سبزوار  در گفت و گو با ایرنا ، تشویق و تخصیص تسهیلات ویژه برای راه اندازی داروخانه و استقرار پزشك خصوصی و نیز تسریع در احداث مركز درمان بستر در این شهر را خواستار شد.

'سعید برزویی' گفت : تعطیل شدن تنها داروخانه خصوصی این شهر از چند ماه گذشته تا كنون مشكلاتی برای بیماران این بخش فراهم كرده است .

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر بار درمان و تامین داروی بخش روداب بر روی تنها مركز درمانی واقع در مركز بخش می باشد.

وی با اظهار اینكه تنها داروخانه این مركز درمانی جوابگوی نیاز تعداد زیاد مراجعان و بیماران از سطح بخش نیست گفت: كمبود دارو و خدماتدهی این مركز فقط در ساعات اداری از مشكلاتی است كه مردم با آن مواجهند .

عضو شورای اسلامی شهر روداب خاطر نشان كرد: این مركز در نوبت عصر فقط بیماران اورژانسی را می پذیرد.

وی اضافه كرد: عرضه دارو توسط برخی مغازه ها یكی دیگر از مشكلات ناشی از تعطیلی داروخانه شهر روداب است.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای رفع این مشكلات مدعی است : 'این مشكل یكسری نارضایتی ها بین مردم ایجاد كرده و برخی اوقات بیماران ناچارند برای درمان و یا تامین داروی مورد نیاز خود به مركز شهرستان مراجعه كنند.'

وی پیشنهاد داد: برای رفع این مشكلات تا زمان راه اندازی داروخانه خصوصی ، داروخانه مركز درمانی روداب تجهیز و داروخانه ولی عصر این مركز كه پیش از استقرار داروخانه خصوصی ، فعال بود دوباره راه اندازی شود.

این مسوول همچنین خواستار استقرار پزشك خصوصی در سطح شهر روداب شد و گفت : در حال حاضر هیچ پزشكی در این شهر مطب ندارد و مسوولان بایستی برای حضور پزشكان در روداب تصمیماتی اتخاذ كنند.

وی در ادامه تسریع در راه اندازی مركز درمان بستر بخش روداب مصوب سفر ریاست جمهوری را مهمترین اقدام برای رفع این مشكلات ذكر كرد و گفت: این مركز نیمه تمام است و ادامه عملیات به دلیل عدم اختصاص اعتبار در سال جاری متوقف مانده است.

بخشدار روداب سبزوار هم با اشاره به توقف عملیات مركز درمان بستر این بخش و تخصیص نیافتن اعتبار تكمیلی ،خواستار تسریع در راه اندازی آن شد.

'محمود شم آبادی ' با اظهار اینكه یكی از نیازهای اساسی بخش روداب شبانه روزی شدن خدماتدهی حوزه سلامت است گفت: در صورت راه اندازی این مركز بسیاری از مشكلات این حوزه به صورت ریشه ای حل می شود.

وی با اشاره به تعطیلی داروخانه مركز این بخش از حدود چهارماه گذشته و عدم فعالیت پزشكی خصوصی در شهر روداب گفت: با وجود پی گیری های انجام شده تا كنون بخش خصوصی از ایجاد داروخانه در این شهر استقبال نكرده است.

وی با بیان اینكه خدماتدهی مركز درمانی روداب در ساعات غیر اداری فقط به بیماران اورژانسی است وجود داروخانه و پزشك خصوصی برای خدمات دهی به عموم بیماران در این ساعات را ضروری دانست .

برای كسب اطلاعات پیرامون مشكلات و خواسته های مطرح شده خبرنگار ایرنا موفق به انجام گفت وگو با مدیران مربوطه دانشگاه علوم پزشكی سبزوار نشد.

بخش روداب با قریب 20 هزار نفر جمعیت از توابع سبزوار در جنوب غرب این شهرستان واقع است
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.