اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 مرداد 1390 / کد مطلب: 164 / نظرات: 0

دادستان سبزوار:


جزباهمفكري نمي توان معضلات را از جامعه ريشه كن كرد


جزباهمفكري نمي توان معضلات را از جامعه ريشه كن كرد   
دادستان عمومي و انقلاب سبزوار گفت: با توجه به شبيخون فرهنگي و افزايش فعاليت دشمن در بحث تهاجم فرهنگي ، جز با همفكري و همدلي نمي توان معضلات اخلاقي را از جامعه ريشه كن كرد.
 
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سبزوار 'علي اكبر فرزي ' در نشست شوراي هماهنگي و نظارت بر محصولات سمعي و بصري و نمايش خانگي اين مطلب را بيان كرد.
وي با ابراز تاسف ،گفت: امروزه به جاي استفاده صحيح از تكنولوژي و علم براي گسترش موازين ديني و تربيتي اين امكانات براي موارد نادرست استفاده مي شود.
فرزي افزود : جلوگيري از اين معضلات توجه جدي به نظارت ها و بازرسي هاي منظم تري را مي طلبد .
وي آمادگي كامل دستگاه قضايي سبزوار را براي همكاري بيشتر در مقابله با تهاجم فرهنگي ، رفع موانع موجود و حل و فصل موضوعات حاشيه اي در اين مورد اعلام كرد.
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سبزوار هم گفت : حفظ و صيانت از امنيت جامعه ،توجه و عزم جدي به امور فرهنگي را مي طلبد.
'مجيد عسكري ' با اشاره به معضلات جامعه ، ريشه تمامي مفاسد ، خشونت ها و درگيري هايي كه از هم پاشيدگي بنياد خانواده را در پي دارد هزينه كرد دشمنان نظام و اسلام عنوان كرد.
وي افزود: دشمن جنگ نرم ، نفوذ تهاجم فرهنگ مبتذل غربي و راهيابي آن به درون خانه ها ، افكار خانواده ها و بويژه جوانان و نوجوانان را پي ريزي كرده است.
وي خواستار برخورد جدي و قانوني با عاملان توزيع و تكثير لوح هاي رايتي و مبتذل در جمعه بازار ، فروشگاه ها و دستفروشان شد و افزود: اين اداره آمادگي همراهي با مراجع قانوني و ذيربط و برخورد قاطعانه با عرضه غيرمجاز محصولات فرهنگي را دارد.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه و دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر سبزوار به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه امام در سال 73 بعد از جنگ تحميلي جنگ فرهنگي را مطرح كرده اند اشاره كرد .
سرهنگ پاسدار 'علي اكبر دلبري' افزود : متاسفانه بعد از گذشت 17 سال هنوز توجه جدي به محصولات فرهنگي نشده و اكنون جنگ نرم به شدت آغاز شده است .
وي ادامه داد : متاسفانه افكار غربي بر برخي مهدكودك ها و مكان هاي تربيتي و علمي كشور حاكم شده و استفاده از لباس هاي مبتذل غربي در جامعه رواج يافته است.
وي خواستار برنامه ريزي دقيق و حساب شده براي مبارزه با اين امر شد و اظهار داشت : برگزاري يادواره شهدا به خوبي توانسته در خانواده ها و افكار آنان تاثير مثبت و سازنده بگذارد.
وي پيشنهاد داد: مبارزه با تخلف از قوانين و موارد شرعي در محصولات فرهنگي بايد بيشتر در بحث پيشگيري مورد تاكيد باشد تا برخورد .
' حسين ميردشتي' سرپرست حوزه معاونت سياسي اجتماعي فرمانداري سبزوار نيز حضور بيشتر روحانيت در مراكز روستايي ، تقويت برنامه هاي صدا و سيما ، آگاهي دادن به خانواده ها و استفاده از نظر اساتيد دانشگاه در ارتقاي فرهنگي شهرستان را ضروري دانست .
جانشين فرمانده انتظامي سبزوار هم از جمع آوري 13 هزار و 680 لوح فشرده غير مجاز و 19 كيس رايانه با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان خبر داد .
سرهنگ 'احمد جعفري نسب ' افزود : از 50 واحد صنفي 15 واحد مجوز دريافت كرده و 35 واحد هنوز موفق به اخذ مجوز نكرده اند كه پرونده آنان از سوي اتحاديه و اماكن در دست اقدام است .
وي ه وجود مكان هاي متعدد مخروبه در سطح شهرستان براي سوء استفاده متخلفان و مفسدان عرضه محصولات فرهنگي و ... اشاره كرد .
مسوول امور سينمايي و سمعي و بصري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز با اشاره به بازرسي هاي اين اداره خواهان توجه بيشتر مسوولان ذيربط با توجه به نفوذ لوح هاي فشرده در سطح مدارس و جامعه شد .
' رضا شجاع مقدم' افزود : برخورد با دست فروشان عرضه كننده لوح هاي فشرده به امر اشتغال زايي و پايدار ماندن فعاليت فروشگاه هاي عرضه محصولات فرهنگي مجاز كمك قابل توجهي مي كند.
اين نشست با تصويب 10 مصوبه در ارتباط با مسائل اعلام شده به پايان رسيد .
منبع :ايرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.