اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 2 بهمن 1390 / کد مطلب: 1644 / نظرات: 0

عضو هیئت مدیره شركت تعاونی هنرمندان نمایش تعزیه :


شهرستان سبزوار در ایام 28 و 30 صفر میزبان 20گروه تعزیه خوانی است


شهرستان سبزوار در ایام 28 و 30 صفر میزبان 20گروه تعزیه خوانی است  عضو هیات مدیره شركت تعاونی هنرمندان نمایش تعزیه سبزوار گفت: شهر و روستاهای این شهرستان در ایام 28 و 30 صفر میزبان حدود 20 گروه تعزیه خوانی است. 
   
 ' محمد تقی دلقندی'  در آستانه سالروز ارتحال حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد ،گروه های تعزیه ای هستند كه اقدام به كسب مجوز از این شركت تعاونی برای اجرا كرده اند.

ی نقاط مختلف شهر سبزوار از جمله حسینیه كوشك و روستاهای كراب و حارث آباد ، امامزاده علیك و .. را از جمله محل های اجرای تعزیه در این ایام ذكر كرد.

وی افزود: بیشترین تعزیه های این ایام با موضوع تعزیه امام حسن (ع) ،شهادت امام رضا (ع) و نیز مجالس تعزیه حضرت سید الشهدا و حضرت ابوالفضل (ع) اجرا می شوند.

دلقندی با اشاره به اینكه مجالس تعزیه حداقل 5/3 تا چهار ساعت به طول می انجامند افزود: مجالس تعزیه در سبزوار بسته به سطح آن ، مورد استقبال حداقل یك هزار تا چهار هزار نفر از علاقمندان اهل بیت (ع) قرار می گیرد.

وی همچنین با اظهار اینكه بالغ بر 500 گروه تعزیه خوانی در شهرستان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد حدود 200 نفر در قالب حدود 70 گروه تعزیه عضو شركت تعاونی هنرمندان نمایش تعزیه سبزوار هستند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.