اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 21 بهمن 1390 / کد مطلب: 1780 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


حضوردرراهپیمایی22 بهمن بهترین پاسخ به تبلیغات سوء دشمنان علیه انقلاب است


حضوردرراهپیمایی22 بهمن بهترین پاسخ به تبلیغات سوء دشمنان علیه انقلاب است  امام جمعه سبزوار گفت: حضور  ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن بهترین پاسخ مستند و مستدل به تبلیغات سوء دشمنان علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.
  حجت الاسلام و المسلمین "غلامحسین ابراهیمی" در جمع گسترده نمازگزاران سبزوار ، در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شرکت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن یک واجب سیاسی و الهی برای همه افراد و اقشار مختلف جامعه  است.
 وی اضافه کرد: به ویژه در مانند امسال که بیداری اسلامی و تحولات در کشورهای اسلامی در جریان است و دشمن مرتب علیه نظام و کشور ما تبلیغات می کند پاسخ ما مسوولان به تنهایی کفایت نمی کند.
 وی گفت: بهترین پاسخ مستند و مستدل جوابی است که ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمای 22 بهمن می دهد و این حضور بینی استکبار  را به خاک می مالد.
 وی از اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد و شهری و روستایی برای حضور در این همایش ملی دعوت کرد و با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت:  22 بهمن حکم اعیاد مبارک فطر ، قربان و غدیر را برای ما دارد .
خطیب جمعه سبزوار فرموده امام راحل (ره) که "ملت ما به درجاتی از ملت زمان پیامبر و ائمه (ع) بهتر است" را مورد اشاره قرار داد و به دلایل خروج پیامبر از مکه و  امام راحل (ره) از کشور پرداخت .
 وی گفت: همانطور که مردم مکه کاری کردند که پیامبر گرامی اسلام (ص) شبانه از این شهر هجرت کردند استکبار شرق و غرب نتوانست وجود امام خمینی را تحمل  کند و ایشان را  تبعید کرد.
 وی همچنین با اشاره به تبعید شاگردان امام خمینی (ره) ، روشنگری و ایجاد بیداری اسلامی در مردم را از برکات این تبعیدها معرفی کرد و گفت: مردم ایران با تغییر مسیر خود به مسیر مورد نظر امام آمدند.
 وی به بیان بخشی از وقایع انقلابی روزهای منتهی به 22 بهمن سال 57 همچون همکاری برخی نیروهای ارتش با مردم ، صدور فرمان شکستن حکومت نظامی از جانب امام (ره) ، سنگر بندی در خیابان ها ، هجوم مردم به سمت کلانتری ها با کمک نیروهای هوایی و ...  و در نهایت تصرف صدا و سیما در عصر روز 22 بهمن پرداخت .
 امام جمعه سبزوار اظهار داشت: وحدت و همدلی و رهبری پیامبر گونه امام خمینی (ره)  از عوامل این پیروزی ها بود.
  وی اضافه کرد: امروز هم وظیفه همه ما از روحانی ، دانشگاهی ، فرهنگی ، کشاورز ، کارگر و ... با وجود برخی مشکلات این است که دست در دست هم در روز 22 بهمن پاسخ محکمی به استکبار و آمریکا و اسرائیل بدهیم.
 وی با اشاره به فرموده امام راحل (ره) مبنی بر اینکه "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" گفت: اتحاد و حضور ملت ایران در صحنه سند زنده ای در این مورد است.
 حجت الاسلام ابراهیمی ضمن گرامیداشت هفته وحدت و میلاد باسعادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ششمین ستاره آسمان ولایت و امامت گفت: پیامبر با وجود شرایط دشوار آن دوران ، از نظر مادی و معنوی به پیروزی هایی دست یافت که عوامل این پیروز ها باید مورد توجه قرار گیرد.
 وی با اشاره به محاصره اقتصادی پیامبر در مکه ، محاصره اقتصادی کشورمان را خاطر نشان کرد و افزود: تحریم اقتصادی یکی از مهمترین ابزارهای دشمن  علیه ماست و حال آنکه این ابزار کاربرد چندانی ندارد چرا که ملت مسلمان ایران ماه رمضان و محرم و ایامی همچون  عاشورا  دارد.
امام جمعه سبزوار  توجه به نگرانی ها و مطالبات پیامبر گرامی اسلام و همچنین امام (ره) از  جامعه امروز را مورد تاکید قرار داد.
 وی ضمن هشدار نسبت به توطئه های دشمنان برای جدا کردن قرآن و عترت از هم و ایجاد انحرافات فکری از طریق شبکه های ماهواره ای اظهار داشت: پیروی از هوا و هوس ها و تمایلات غلط و آرزوهای دور و دراز از جمله نگرانی های پیامبر بود.
وی مسائل مهم دوران پیامبر پس از هجرت به مدینه همچون عقد اخوت و عملی کردن وحدت مورد تاکید اسلام ، تغییر قبله مسلمین ، واجب شدن روزه ماه رمضان ، فرمان جهاد از سوی پیامبر و نزول آیه در این مورد ،واجب شدن حج ، اعلام جهانی اسلام ،فتح مکه و واقعه غدیر و ... را هم مورد اشاره قرار داد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.