اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 30 بهمن 1390 / کد مطلب: 1820 / نظرات: 0

رئیس اداره پسماند شهرداری :


50 درصدشهروندان سبزواری بهای خدمات پسماند را پرداخت كردند


50 درصدشهروندان سبزواری بهای خدمات پسماند را پرداخت كردند  رییس اداره پسماند شهرداری سبزوار گفت: 50 درصد شهروندان سبزواری دریافت كننده فیش عوارض پسماند ، بهای خدمات پسماند را پرداخت كردند. 
 
به گزارش ایرنا ،'سعید رضا فصیحی'  در نشست با شماری از خبرنگاران افزود: توزیع فیش های عوارض پسماند در راستای اجرای قانون مدیریت پسماند از آذر امسال در سبزوار آغاز و حدود 85 درصد شهروندان تاكنون فیش های عوارض را دریافت كرده اند.

وی ضمن قدردانی از شهروندان ، خدمات رسانی بیشتر ، ایجاد تحول در شیوه جمع آوری زباله و امكان استفاده از تسهیلات دولتی در این بخش را از جمله مزایای پرداخت عوارض پسماند برشمرد .

وی تصویب قانون مدیریت پسماند در مجلس شورای اسلامی در سال 83 و ابلاغ آن در سال 84 را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق این قانون مدیریت پسماند در حوزه شهری به شهرداری و در روستاها به دهیاری ها سپرده شد كه هزینه جمع آوری و دفن زباله باید توسط تولید كننده آن طبق تعرفه های اعلامی پرداخت شود.

وی با اظهار اینكه سرانه برآورد شده تولید زباله به ازای هر نفر در سبزوار 500 گرم و میانگین هر خانوار چهار نفر در نظر گرفته شده، افزود: عوارض پسماند هر واحد مسكونی امسال 22 هزار و 500 تومان است كه با 20 درصد تخفیف، فیش های پسماند با مبلغ 18 هزار و 500 تومان توزیع شد.

وی ادامه داد: در صورت عدم پرداخت این عوارض تا پایان امسال ، این مبلغ در سال آینده بدون لحاظ شدن تخفیف بایستی پرداخت شود.

وی همچنین با بیان اینكه زمین ها از پرداخت این عوارض مستثنی هستند، افزود: این عوارض شامل تمام واحدهای مسكونی دارای سكنه و یا خالی از سكنه است كه امسال از واحدهای خالی از سكنه عوارض دریافت نشد.

فصیحی انتقال مركز دفن زباله های سبزوار از حدود پنج كیلومتری شهر به 30 كیلومتری جنوب شهر سبزوار ، دفن بهداشتی زباله به جای تلمبار كردن آن و تفكیك زباله ها در مقصد را از دیگر اقدامات اداره پسماند سبزوار با گذشت چند ماه از راه اندازی آن ذكر كرد.

وی گفت: 330 هكتار زمین كه محل آن دارای مجوزهای زیست محیطی و مسكن و شهرسازی و تایید بهداشت است به عنوان مركز دفن زباله تحویل شده كه برای حدود 40 تا 50 سال آینده جوابگوست.

وی از اجرای طرح تفكیك زباله از مبدا ( منازل ) از اوایل سال آینده هم خبر داد و گفت: این طرح هم اكنون در مرحله انتخاب پیمانكار است كه با اجرای ان حجم زباله ها حدود 25 درصد كاهش می یابد.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.