اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 7 اسفند 1390 / کد مطلب: 1869 / نظرات: 0


طرح مطالعاتی تشكیل صندوق توسعه كشاورزی در شهرستان سبزوار اجرا شد


 
معاون سازمان و مدیر جهاد كشاورزی سبزوار از اجرای طرح امكان سنجی تشكیل صندوق غیر دولتی حمایت از توسعه بخش كشاورزی با مشاركت بهره برداران و تشكل های بخش كشاورزی در این شهرستان خبر داد.
  
 
به گزارش ایرنا، 'محمد جواد ایزدیان'  در گفت و گو با خبرنگاران مراحل مطالعاتی تشكیل این صندوق را شامل شناسایی قابلیت ها و توانمندی ها، استعدادهای بالقوه و محدودیت ها و مشكلات بخش كشاورزی، وضعیت كنونی كشاورزی شهرستان و شناسایی تشكل های مرتبط عنوان كرد.

وی افزود: با برگزاری جلسات مشترك با فرمانداری، بخشداری ها، دهیاری ها، شوراها و تشكل های بخش كشاورزی، كمیته كارشناسی تشكیل شده و تشكل ها حمایت خود را برای تشكیل این صندوق اعلام كرده اند.

وی هدف از تشكیل صندوق توسعه كشاورزی را تأمین نقدینگی یا سرمایه در گردش به منظور تهیه نهاده های كشاورزی سهامداران با پرداخت تسهیلات، تأمین هزینه های سرمایه ی ثابت در بخش اجرای طرح های كشاورزی و صنایع تبدیلی و تكمیلی، تنظیم بازار محصولات كشاورزی با بهره گیری از توان ملی و ظرفیت های مالی تشكل های عضو، تقویت زمینه های صدور محصولات تولیدی و كاهش تصدیگری و بار مالی دولت در این زمینه دانست.

ایزدیان اظهار داشت: با مشاركت 49 درصدی دولت تاكنون تشكیل این صندوق بصورت ملی، استانی و شهرستانی شكل گرفته است.

وی حداقل سرمایه صندوق های شهرستانی را 70 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: امیدواریم این رقم در سبزوار به 120 میلیارد ریال برسد كه 51 درصد آن آورده تولید كنندگان و بقیه سهم دولت است.

وی افزود: 102 تعاونی مرتبط با بخش كشاورزی و 55 تعاونی روستایی زیرپوشش اداره تعاون روستایی در سبزوار فعال هستند. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.