اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 9 اسفند 1390 / کد مطلب: 1878 / نظرات: 0


سه نمایش در اجرای طرح استانی تئاتر در سبزوار به روی صحنه می رود


 مسئول انجمن هنرهای نمایشی سبزوار از اجرای سه نمایش در اجرای طرح استانی تئاتر برای مردم این شهرستان خبر داد. 
   
 'حسین غایبی'  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح استانی تئاتر به منظور حمایت از تولید نمایش های فاخر و نزدیك كردن مردم به تئاتر از سال گذشته آغاز شد.

وی با بیان اینكه امسال شش نمایش از سبزوار برای انتخاب و به نمایش گذاشتن در قالب این طرح به استان معرفی شد افزود: از بین این نمایش ها، 'اژدهاك' به نویسندگی بهرام بیضایی و كارگردانی مصطفی حمیدی فر ، 'آیین ازدواج سنتی' به كارگردانی حسن عنایت پور و 'رویای تفتیده' به كارگردانی مجید بهنامی فر انتخاب شده است.

غایبی گفت: نمایش اژدهاك در سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب و به اجرا درآمده و اجرای آن در قالب طرح استانی تئاتر فرصتی برای مردم سبزوار است.

وی افزود: موضوعات ارزشی همچون تعمیق باورها و ارزش های انقلاب ، تحكیم بنیان خانواده ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، مقابله با تهاجم فرهنگی و توجه به فرهنگ بومی و آیینی و نشاط اجتماعی از جمله موضوعات در نظر گرفته شده برای تولید و اجرای آثار نمایشی در قالب طرح تئاتر برای مردم می باشد.

مسوول انجمن هنرهای نمایشی سبزوار گفت: نمایش اژدهاك از هفتم اسفند به مدت یك هفته و نمایش آیین ازدواج سنتی از بیستم اسفند در تالار كاشفی سبزوار به روی صحنه می روند.

وی زمان احتمالی اجرای عمومی نمایش رویای تفتیده را هم فروردین سال آینده ذكر كرد
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.