اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 17 اسفند 1390 / کد مطلب: 1944 / نظرات: 0

یک مسوول :


عملیات آبیاری سطحی با پساب فاضلاب شهری در سبزوار اجرا شد


عملیات آبیاری سطحی با پساب فاضلاب شهری در سبزوار اجرا شد  معاون سازمان و مدیر جهاد كشاورزی سبزوار از اجرای عملیات آبیاری سطحی در سطح 500 هكتار از اراضی لم یزرع روستای دولت آباد با پساب فاضلاب شهری در این شهرستان خبر داد. 
   
 به گزارش روابط عمومی جهاد كشاورزی سبزوار،مهندس 'محمدجواد ایزدیان' هدف از اجرای این طرح را استفاده بهینه از پساب فاضلاب شهری اعلام كرد.

وی با بیان اینكه تاكنون پساب فاضلاب شهری در محل رودخانه كال شور رها و بلااستفاده بوده، گفت : اراضی كه بخاطر خشكسالی های اخیر لم یزرع باقی مانده زیر كشت محصولات كشاورزی به جز سبزی و صیفی جات قرار خواهد گرفت.

مسوول اداره امور فنی و زیربنایی جهاد كشاورزی سبزوار هم گفت: شركت تعاونی خدمات روستایی افسر متقاضی اجرای این پروژه بوده كه در سه سال گذشته طرح مطالعاتی آن آغاز شده كه بدلیل برخی مشكلات از جمله عدم تخصیص اعتبار، اجرای آن تا كنون به تعویق افتاده است.

مهندس 'احمد باغانی ' اعتبار این طرح را 14 میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: هفت میلیارد و 700 میلیون ریال آن از محل تسهیلات بلاعوض، سه میلیارد و 300 میلیون ریال آن از محل تسهیلات بانكی و مابقی اعتبارات از محل آورده شركت بعنوان سهم مشاركت، تأمین شده است.

وی مدت زمان اجرای این طرح را یك سال و دبی پساب فاضلاب شهری مورد نظر را در این پروژه 200 لیتر در ثانیه عنوان كرد.

وی عملیات اجرایی این طرح را شامل حفر كانال و لوله گذاری به حجم 28 هزار متر، نصب لوله فرعی به حجم 26 هزار متر و لوله گذاری دریچه دار به حجم 18 هزار متر و نصب ایستگاه پمپاژ و شیرآلات مورد نیاز دانست.

این مسوول افزود: منابع آبی این منطقه شامل 24 حلقه چاه عمیق و یك رشته قنات بوده و اراضی آبی تحت پوشش آن 1500 هكتار است.

ً شركت تعاونی خدمات روستایی افسر با720 نفر عضو در سال 1342 تأسیس شده است.

روستای دولت آباد در هشت كیلومتری جنوب جاده سبزوار- بردسكن واقع است این روستا دارای 400 خانوار جمعیت می باشد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.