اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 10 مرداد 1390 / کد مطلب: 199 / نظرات: 0

يك مسئول :


فيلمنامه هاي مصوب سبزوار در استان از حمايت مالي برخوردارمي شوند


فيلمنامه هاي مصوب سبزوار در استان از حمايت مالي برخوردارمي شوند
  معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي از تصويب حمايت مالي از تعدادي از فيلمنامه هاي ارسالي انجمن سينماي جوانان سبزوار به استان خبر داد . 
به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سبزوار' حسين مسگراني' در نشست هم انديشي مسوولان استان با اصحاب فرهنگ و هنر سبزوار ،گفت: حمايت معاونت هنري اداره كل براي هر كدام از اين توليدات تا سقف30 ميليون ريال است.
وي همچنين خواستار ارائه راهكار و طرح در مورد برگزاري جشنواره ها از سوي هنرمندان شد.
مديركانون هنرمندان و رييس انجمن هنرهاي نمايشي خراسان رضوي هم در اين نشست اظهار داشت : كانون هنرمندان خراسان اولين كانون شكل گرفته در كشور و مكاني است كه مسوولان انجمن ها براي اشتراكات عام ودغدغه هاي هنر شهرستان بايد گرد هم آيند.
'سيدرضا كمال علوي' با اظهار اينكه هنرمندان بايستي جايگاه اصلي خود را بشناسند، افزود : انجمن ها بايد به گونه اي فعاليت كنند كه روز به روز از وابستگي آنها به ادارات كم شود.
وي از تلاشهاي وسيع انجام گرفته در كانون هنرمندان سبزوار تجليل و آن را مطلوب ارزيابي كرد.
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سبزوار هم در اين نشست گفت : دياركهن بيهق خاستگاه عالمان، سخنوران ،اديبان و هنرمندان فراواني است .
'مجيد عسكري' افزود: فرهنگ و هنر ديار سربداران غني و از پتانسيل هاي فراواني برخوردار است كه آن را در جشنواره هاي مختلف بروز داده و كسب مقام هاي استاني و كشوري و حتي بين المللي حاكي از اين امر است .
در اين هم انديشي تعدادي از هنرمندان ،اساتيد و مسوولان انجمن هاي هشتگانه هنري سبزوار به طرح ديدگاهها و نظرات خود پرداخته و خواستار حمايت بيشتر مسوولان استان و شهرستان از هنر و هنرمندان اين شهرستان شدند.
در حاشيه اين نشست كه در محل سالن كنفرانس مجتمع فرهنگي و هنري اسرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سبزوار برگزار شد مسوولان استان از كانون هنرمندان سبزوار بازديد ودر جريان كارهاي انجام شده از طريق گزارشهاي تصويري قرار گرفتند.
رونمايي از فيلم كوتاه 'پياده رو' انجمن سينماي جوان سبزوار كاري از ' عمراني' كارگردان جوان اين شهرستان و نشستي صميمي با گروه سازنده سرود ويژه سبزوار و بحث وتبادل نظر با اعضاي چندگروه تئاتر از ديگر برنامه هاي جانبي اين نشست هم انديشي بود. منبع ايرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.