اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 فروردين 1391 / کد مطلب: 2065 / نظرات: 0

جانشین رییس ستاد تسهیلات نوروزی سبزوار


هشت هزار و 130نفر از آثار تاریخی و فرهنگی سبزوار دیدن كردند


هشت هزار و 130نفر از آثار تاریخی و فرهنگی سبزوار دیدن كردند  جانشین رییس ستاد تسهیلات نوروزی سبزوار گفت: هشت هزار و 130 مسافر و گردشگر نوروزی از شش اثر تاریخی و فرهنگی این شهرستان دیدن كردند. 
    
'محمد كلاته'  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازدیدها از 28 اسفند تا پایان پنجم فروردین ماه از موزه مردم شناسی، آرامگاه های اسرار، بیهقی و كاشفی، كاروانسرای فرامرزخان و مناره خسروجرد انجام شده است.

وی با اشاره به استقرار راهنمایان گردشگری در این اماكن تاریخی و فرهنگی گفت: از بین این آثار تاریخی و اماكن فرهنگی، مناره خسروجرد سبزوار با یك هزار و 659 بازدید كننده بیشتر از سایر آثار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین در این مدت یك هزار و 575 نفر از كاروانسرای فرامرزخان ، یك هزار و 572 نفر از آرامگاه اسرار، یك هزار و 323 نفر از موه مردمشناسی ، یك هزار و 117 نفر از آرامگاه بیهقی و 887 نفر از آرامگاه كاشفی سبزوار دیدن كردند.

او گفت: كاروانسراهای بین راهی، مساجد تاریخی و دیگر بناهای تاریخی و فرهنگی سبزوار نیز مورد بازدید جمع بسیاری از گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته اند كه آمار دقیقی از آنها در دست نیست.

شهرستان سبزوار دارای حدود یك هزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.