اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 18 فروردين 1391 / کد مطلب: 2117 / نظرات: 0


امام جمعه داورزن خواستار ترویج فرهنگ پرداخت زکات شد


امام جمعه داورزن خواستار ترویج فرهنگ پرداخت زکات شد  داورزن شناسی /امام جمعه بخش داورزن دومین راه درمان ومبارزه با فقررا مالیاتهای شرعی دانست و گفت: زکات برای تامین زندگی بینوایان وضع شده است.که در قرآن زکات با نماز 27 بار و به طور مشترک 8 بار آمده است زکات برای ریشه کن کردن فقر وتقویت بنییه اقتصادی بینوایان و محرومان و توان یابی آنان برای انجام تکالیف دینی است . واین توانبخشی به محرومان مایه ی قدرت یابی وعمل به احکام الهی است.

ایشان در توضیح زکات افزود:

زکات بر افراد واجب است به 5 شرط:1-بلوغ  2- عقل 3-آزادی 4- مالکیت تام 5- امکان تصرف کامل و مواردی که زکات به صورت کلی تعلق می گیرد:1- زکات دامداری (شتر گاو گوسفند) 2- زکات کشاورزی(گندم خرما جو مویز) 3- زکات نقدینگی(طلا ونقره) زکات بدن(فطریه رمضان)

مصارف زکات: 1- فقرا (روی سئوال ندارد وآبرومند است)2- روی سئوال دارد 3- جمع آوران زکات یا نگهداران آن یا رسیدگی کنندگان به آن 4- افراد ضعیف الایمان که با گرفتن زکات متمایل به اسلام شوند 5 –خرید در دعا و آزادی آنان 6- اشخاص بدهکار و ورشکسته که نمی توانند قرض خود را ادا کنند.7- در راه خدا کارهایی مثل ساخت مسجد، مدرسه، حمام ،مرکز تبلیغی، اعزام مبلغ ،نشر کتب دینی ،جهاد در راه خدا وغیره...

8- مسافر در سفر مانده ومحتاج شده به مقدار نیاز داده شود

وی ابراز امیدواری نمود که کشاورزان ودامداران در بخش داورزن گوش به فرمان خدا واهل بیت باشند و زکات امسال را در این مصارف هشتگانه چون سالهای قبل مصرف کنند ، کمیته امداد و بهزیستی و... از مصادیق بارز برای هزینه کردن زکات در جهت محرومان جامعه است. و وقتی تولید سالم کامل شود برکات زیادی نیز داردکه وابستگی اقتصادی را قطع کرده ومردم روی پای خود می ایستند و فقر هم ریشه کن می گردد ومردم به مرز استاندارد و نرمال زندگی میرسند.

 

خطیب جمعه داورزن با اشاره به 19فروردین 1359 شهادت آیت ا... صدر و بنت الهدی گفت: وی مشکل عراق را دوچیز میدانست: الف- فقر فرهنگی  ب- عدم احساس مسئولیت مردم – در مورد فقر فرهنگی به نویسندگی روی آورد وبالغ بر 20 اثر علمی با بررسی دقیق و عالمانه منجمله فلسفه ما واقتصاد ما را به جای گذاشت.ونسبت به مشکل دوم به یکی از شاگردانش گفت:تصور اینکه جامعه امروز به همان دردی دچار شده که جامعه عصر امام حسین (ع) بدان مبتلا بود و آن بی دردی و فقدان اراده و مسئولیت نسبت به سرنوشت اسلام است، و مردم حزب بعث را می شناسند و در فسق وارتداد آن شکی ندارند ولی برای سرنگونی آن اقدامی نمی شود. باشد که خون مضلومانه من ویارانم ،احساسات مذهبی مردم را تحریک کند که بر علیه حکام ستمگر (بعٍث)قیام نمایند.با اوج گیری انقلاب اسلامی ایران،او پیام هایی برای مردم عرب زبان ایرانی و ... فرستاد: ما گرچه در نجف بسر می بریم ولی دلهای ما با شماست و خود را در مصیبتها و آرمانهای شما شریک میدانیم. و صدام جنایتکار با ترس از گسترش انقلاب اسلامی ایران فروردین سال 58 پس از حبس وشکنجه ،او وخواهرش را مظلومانه به شهادت رساند.

 

محمود مداحیبه مناسبت 18 فروردین روز سلامتی وجهانی بهداشت اعلان داشت:در حوزه علوم بشری،پزشکی سرآمد همه دانش های تجربی است چون طبابت کار خداوند است

وی به دو شاخه بهداشت اشاره نمود و گفت:1- بهداشت روح وروان (بهداشت روانی) که روی آوری به ارزشهای اسلامی است که هدف اصلی بهداشت روانی تامین سلامت فکر و روان افراد جامعه است. الی بذکرا... تطمئن القلوب.

2- بهداشت تن(بدن وجسم): علی (ع) فرمود :هیچ لباسی زیباتر از سلامتی نیست.

امام رضا (ع) فرمود: پاکیزگی از اخلاق پیامبران است. پیامبر فرمود: هر کس کم بخورد بدنش سالم می ماند وصفای دل می یابد و هرکه پرخوری کند،بدنش بیمار و قلبش سخت می شود.

 امام جمعه داورزن 20 فروردین 1359 سالروز قطع رابطه ایران با امریکا را مبارک دانست وگفت: ورود امریکا به ایران از زمان ناصرالدین شاه قاجار است.سلاطین قاجار که تحت فشار فوق العاده دو سیاست نیرومند شمال(روس) و جنوب انگلیس قرار داشتند همواره برای حفظ موجودیت خویش به دنبال دیگری بودند. امریکا برای غلبه بردو رقیب :1- هیات های میسیونر و مبلغ مذهبی مسیحی ،پیشقراولان استعمار،در ایران نتوانستند نفوذ کنند،گرچه قاجار اجازه ساخت مدرسه،بیمارستان،کلیسا و حق انتشار کتب مذهبی و تبلیغ را داده بود-ولی  کرزن می گوید:او هرگز مسلمانی را ندیده که دین خود را عوض کند.

مبادله سفیر در 1883 میلادی سفیر امریکا ساموئل بنجامین به ایران آمد وحاج حسینقلی خان به همراه مترجم و مشاور دکتر تورنس پزشک مسیحی امریکا به عنوان اولین سفیر ایران به واشنگتن رفت،و مقدمات اسارت ملت ایران به دعوت رژیم مستبد قاجار و ناصر فراهم گردید.

ایشان در ادامه افزود:با آمدن لیبرال ها و دولت موقت(ملی گرا ها)امریکا امیدوار شد ولی با تسخیر لانه جاسوسی امریکا نا امید گردید و لذا به فکر قطع رابطه با ایران گردید.امام شنید و فرمود:رابطه امریکا با ما چون رابطه گرگ و میش است ما این رابطه را می خواهیم چه کنیم.و ملت ودولت مردان ما تاکنون از ارتحال امام تحت رهبری امام خامنه ای ثابت کرده ومی کنندکه همچنان بر خط نه شرقی نه غربی استوارند و امریکا را شیطان بزرگ می دانند.

وی گفت:نقش فردوسی در حفظ واعتلای زبان وادب فارسی بالاست،ولی این جایگاه بالا چه ارتباط ونسبتی با نجات دادن مکتب پیامبر اسلام دارد که واکنش مراجع را در بر داشته است،پس افراد در غیرتخصص خود وارد نشوند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.