اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 22 فروردين 1391 / کد مطلب: 2149 / نظرات: 0


5/15 هكتار سیستم آبیاری بارانی در یك روستای سبزوار بهره برداری شد


515 هكتار سیستم آبیاری بارانی در یك روستای سبزوار بهره برداری شد  معاون سازمان و مدیر جهاد كشاورزی سبزوار از بهره برداری 5/15 هكتار سیستم آبیاری بارانی كلاسیك نیمه متحرك در روستای كسكن از توابع بخش مركزی این شهرستان خبر داد.
  
 
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی مدیریت جهاد كشاورزی سبزوار ،مهندس' محمد جواد ایزدیان ' از احداث یك باب استخر دو منظوره ذخیره ی آب كشاورزی به حجم هشت هزار و 500 متر مكعب در این روستا هم خبر داد.

وی اعتبار این طرح را در مجموع بیش از 950 میلیون ریال اعلام كرد و افزود: 5/542 میلیون ریال این اعتبار از محل اعتبارات دولتی بلاعوض و بقیه سهم مشاركت متقاضی بوده است.

وی ادامه داد: 650 میلیون ریال از این اعتبار برای ساخت سیستم آبیاری و بقیه برای احداث استخر هزینه شده است.

رییس اداره امور فنی و زیر بنایی این مدیریت هم ، مدت زمان اجرای طرح را چهار ماه عنوان كرد و گفت: اراضی مذكور در حال حاضر تحت پوشش كشت زیره و نخود قرار گرفته و در سال زراعی آتی، ذرت علوفه ای در آن كشت خواهد شد.

مهندس' احمد باغانی 'میزان ضریب یكنواختی برای آبیاری با سیستم بارانی را 75 درصد دانست و گفت: در نتیجه این اقدام راندمان آبیاری به 90 درصد می رسد.

وی با بیان اینكه استخر ذخیره آب كشاورزی با ورق 'ژئوممبرین' ساخته و پنج هزار قطعه بچه ماهی آمور در آن رها سازی شده، پیش بینی كرد كه در پایان فصل برداشت بالغ بر 10 تن گوشت ماهی تولید شود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.