اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 30 فروردين 1391 / کد مطلب: 2189 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار :


به كشاورزانی كه آب مازاد كشاورزی دارند، زمین اختصاص می یابد


به كشاورزانی كه آب مازاد كشاورزی دارند زمین اختصاص می یابد  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: هر كشاورزی كه آب مازاد در اختیار داشته باشد زمین مورد نیاز از محل اراضی ملی طی یك فرآیند بسیار آسان به وی اختصاص می یابد. 
  
به گزارش ایرنا ، مهندس 'قاسم شعبانی عطار'  در جمع شماری از مدیران دستگاه های اجرایی سبزوار گفت: امسال اختیارات خوبی در این حوزه به فرمانداران داده شده كه در سال های گذشته وجود نداشت.

وی با بیان اینكه چهار هزار میلیارد ریال منابع امسال برای توسعه بخش كشاورزی در اختیار استان قرار گرفته افزود: بخش مهمی از این رقم متعلق به سبزوار است.

وی ادامه داد: در اجرای یكپارچه سازی اراضی و روش های نوین آبیاری همچون آبیاری قطره ای ، بارانی و تحت فشار هم دولت در سال جاری بیش از 85 درصد از منابع مالی مورد نیاز را به صورت بلاعوض در اختیار كشاورزان قرار می دهد.

فرماندار سبزوار گفت: دولت بحث افزایش تولید در بخش كشاورزی را برای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی، به عنوان محور اساسی در سال 91 در نظر گرفته است.

وی با تاكید بر استفاده حداكثری از منابع خدادادی اعم از اراضی فراوانی كه در سطح شهرستان وجود دارد و آب در اختیار برای افزایش تولید ابراز امیدواری كرد: امسال جهش قابل توجهی در این موضوع داشته باشیم. نماینده عالی دولت در سبزوار حمایت كامل این شهرستان از كارآفرینان و سرمایه گذاران را هم در سال حمایت از كار و سرمایه ایرانی اعلام كرد و گفت: حمایت از كار و اشتغال تنها چاره برای رفع بسیاری مشكلات از جمله ناهنجاری ، بزهكاری و بی بندو باری های موجود است.

وی اظهار داشت: در حد توان مدیریتی شهرستان نهایت همكاری و كمك را به تمام كارآفرینان و ایجاد كنندگان اشتغال در بخش های صنعت ،معدن، كشاورزی و دیگر بخش های اقتصادی خواهیم داشت.

وی با اشاره به منابع مالی فراوان در سبزوار و وجود نداشتن مشكلی از نظر نقدینگی افزود: به منظور حمایت از سرمایه ایرانی همه امكانات این شهرستان در اختیار سرمایه گذاران داخلی شامل سبزواری های مقیم دیگر نقاط داخل و خارج از كشور است.

معاون استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: اگر استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی را می خواهیم باید برای تحقق شعار امسال به ویژه تولید ملی تلاش كنیم.

فرماندار سبزوار در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اگر دنیا امروز پیوستن ما به چرخه هسته ای و تامین نیاز كشور از انرژی هسته ای را پذیرفته این دستاورد را مدیون خون شهدا و پایداری و استقامت ملت ایران هستیم.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.