اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 فروردين 1391 / کد مطلب: 2190 / نظرات: 0

رییس اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعی:


حدود 55 درصد جویندگان كار سبزوار از طریق كاریابی ها زن بودند


حدود 55 درصد جویندگان كار سبزوار از طریق كاریابی ها زن بودند
 معاون مدیر كل و رییس اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: حدود 55 درصد جویندگان كار این شهرستان از طریق كاریابی ها در سال گذشته زن بودند. 
   
به گزارش سبزوارپیام  'حسین ملوندی'  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین از افزایش 42 درصدی جویندگان كار ثبت نام كننده در كاریابی های سبزوار در سال 90 نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

این مسوول گفت: در سال 90 سه هزار و 665 جوینده كار و در سال 89 دو هزار و 368 نفر در كاریابی های این شهرستان ثبت نام كردند.

وی اظهار داشت: دو هزار نفر از جویندگان كار سبزوار در سال گذشته زن و یك هزار و 665 نفر از آنها مرد و از نظر سن بیشترین این افراد شامل یك هزار و 705 نفر بین 25 تا 34 سال بودند.

وی همچنین سه هزار و 337 نفر از مجموع این افراد را فاقد مهارت و 280 نفر از آنها را دارای مهارت های فنی و حرفه ای ذكر كرد و افزود: از نظر مدارك تحصیلی هم یك هزار و 716 نفر زیر دیپلم ، یك هزار و 12 نفر دیپلم و 937 نفر دارای مدارك دانشگاهی بودند.

این مسوول اظهار داشت: یك هزار و 407 نفر از جویندگان كار ثبت نام شده در كاریابی های سبزوار سال گذشته به واحدهای تولیدی سطح شهرستان برای كار معرفی شدند.

وی با بیان اینكه 564 نفر از این افراد ماهر بودند افزود: 409 نفر زیر دیپلم ، 395 نفر دیپلم و 303 نفر فارغ التحصیل دانشگاهی بودند.

رییس اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعی سبزوار با اظهار اینكه افراد دارای مهارت شانس بیشتری برای جذب به بازار كار دارند گفت: در حال مذاكره با سازمان فنی و حرفه ای هستیم تا افراد بیشتری از فاقدین مهارت را برای آموزش مهارت های متناسب با شهرستان معرفی كنیم.

وی ادامه داد: سال قبل حدود 200 تا 250 نفر از طریق اداره كار و یا كاریابی ها به منظور آموزش به مراكر فنی و حرفه ای مراجعه كردند.

وی در خاتمه خاطر نشان كرد: از سال 1385 كاریابی به بخش غیردولتی واگذار شد كه در حال حاضر دو كاریابی در سبزوار فعال وثبت نام افراد متقاضی كار را انجام می دهند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.