اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2212 / نظرات: 1


ششتمد با جاذبه های گردشگری متعدد ، خاتمی بر انگشتر درخشان سبزوار


ششتمد با جاذبه های گردشگری متعدد  خاتمی بر انگشتر درخشان سبزوار شهردار ششتمد در گفتگو با خبرنگار سبزوار پیام گفت: شهر ششتمد با جاذبه های گردشگری مذهبی ، تاریخی و طبیعی فراوان منتظر نگاه ویژه مسئولان میراث فرهنگی استان می باشد.
محمدرضا قلعه نوی افزود: مصلی و متوضی امام جواد(ع) که به استناد تاریخ بیهق حضرت امام محمدتقی(ع) در سفر به خراسان از راه طبس مستقیما در ششتمد حضور یافته و در این شهر وضو ساخته و نماز به جای آورده از مهمترین مکانهای مذهبی این منطقه است که در نزد مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: متأسفانه تا چند سال قبل نگاه چندان مناسبی به قدمگاه امام جواد(ع) در این منطقه صورت نگرفته ولی در این چند سال اقدامات بسیار اندکی توسط خیرین و شهرداری صورت پذیرفته که این اقدامات به هیچ عنوان شایسته جایگاه دردانه حضرت امام رضا(ع) نیست و از مسئولان استانی بویژه تولیت آستان قدس رضوی خواهانیم که نگاه ویژه ای به این جایگاه داشته باشند.
شهردار ششتمد از آرامگاه فرید خراسان ، منجم و ریاضیدان برجسته قرن ششم بعنوان یکی از جاذبه های تاریخی دیار بیهقیون یاد کرد و خواستار تسریع در اجرای طرح ساماندهی بافت قدیمی اطراف آرامگاه بیهقی شد
قلعه نوی ادامه داد: حداقل انتظار ما در کوتاه مدت اینست که با کمک مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری استان بتوانیم برخی از کتب این نویسنده ارزشمند همچون تاریخ بیهق و معارج نهج البلاغه که موضوع آن شرح بر نهج البلاغه حضرت علی(ع) است و بعنوان اولین شرح برکتاب مولایمان می باشد رابتوانیم تهیه و در کتابخانه آرامگاه بیهقی در معرض استفاده عموم قرار دهیم.
سومین شهردار دیار لاله های بهاری گفت: ششتمد به خاطر قرارگرفتن در حاشیه کویر و در کوهپایه های زیبای کوه میش چشم انداز بسیار زیبای طبیعی دارد که اکنون در آغازین روزهای اردیبهشت ماه دشتهای لاله و شقایق منحصر به فرد در غرب خراسان رضوی چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.
وی ادامه داد: البته چشم انداز باغات و چشمه سارهای متعدد که قدرت لایزال الهی را به جلو چشم هر بیننده ای عیان می سازد از دیگر پتانسیلهای طبیعی این منطقه است.
شهردار ششتمد گفت: البته برخی از آثار و ابنیه تاریخی دیگری در سطح منطقه وجود دارد که نگاه ویژه تری را می طلبد همچون مخفیگاه سلجوقی ، آب انبار مرغ و اردوگاه بهرام گور که نیاز به بهسازی و معرفی بیشتر این آثار و ابنیه ارزشمند است.
محمدرضا قلعه نوی افزود: البته در فاصله بسیار نزدیک ششتمد آثار دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای علاقه مندان و گردشگران مورد بازدید قرار گیرد که امامزاده یحیی بن زید از نوادگان امام سجاد(ع) در روستای عزیزآباد ، امامزاده شاهزاده ابوالقاسم در مرتفع ترین نقطه ششتمد و چنار قدیمی کیذقان از نمونه این آثار است.
ششتمد در فاصله 30کیلومتری سبزوار بعنوان منطقه نمونه گردشگری آماده استقبال از مسافران و گردشگران است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.