اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2243 / نظرات: 0

رئيس اداره تعاون ،كار و رفاه اجتماعی سبزوار:


اهرم نظارتی قوی برای نظارت بر مقرری بگیران بیمه بیكاری نداریم


اهرم نظارتی قوی برای نظارت بر مقرری بگیران بیمه بیكاری نداریم  معاون مدیر كل و رییس اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: 'اهرم نظارتی قوی برای نظارت بر مقرری بگیران بیمه بیكاری نداریم. 
   
 
'حسین ملوندی'  گفت: حضور و غیاب این افراد هر یك ماه یا 45 روز یكبار و یا از طریق معرفی آنها به فنی و حرفه ای انجام می شود.

وی افزود: نبود این اهرم امكان اشتغال به كار غیر رسمی مقرری بگیران بیمه بیكاری و اشغال فرصت شغلی توسط این افراد در عین دریافت بیمه بیكاری را ایجاد می كند.

وی ادامه داد: اجرای طرح اشتغال مجدد این افراد بر اساس تبصره یك ماده شش قانون بیمه بیكاری به حل این مشكل كمك كرد.

وی در مورد جزئیات این طرح اظهار داشت: طبق تبصره یك ماده شش قانون بیمه بیكاری ،كارفرمایان متقاضی بكارگیری مقرری بگیران بیمه بیكاری ،در صورت استفاده از این نیروها، حداكثر 30 درصد حقوق آنها را پرداخت و 70 درصد بقیه حقوق توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

این مسوول ادامه داد: برخلاف گمان برخی كارگران ، بكارگیری مقرری بگیران بیمه بیكاری با استفاده از این طرح مشكلی برای اشتغال دیگر كارگران در سطح شهرستان ایجاد نكرده است.

وی با اشاره به تاثیر نگذاشتن اجرای این قانون بر اخراج كارگران در حال كار در كارگاه ها بیان كرد: افزایش پنج تا 10 درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی در سطح شهرستان كه مشمول قانون كار هم هستند تاییدی بر این مطلب است.

این مسوول اظهار داشت: در سال 90 حدود 140 نفر و در سال قبل از آن 45 نفر از مقرری بگیران بیمه بیكاری از طریق تبصره یك ماده شش قانون بیمه بیكاری معرفی به كار شدند.

وی با بیان اینكه این تبصره موجب كاهش چشمگیر مقرری بگیران بیمه بیكاری در سبزوار شده، افزود: تا پایان سال 89 حدود 503 نفر در این شهرستان مقرری بگیر بیمه بیكاری بودند كه این رقم با كاهش شش درصدی به 475 نفر در پایان سال 90 رسید.

رییس اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: بكارگیری مقرری بگیران بیمه بیكاری با طرح 30 -70 امسال هم به قوت خود باقی است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.