اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2244 / نظرات: 0


وبلاگ روستای مهر رکورد زد


وبلاگ روستای مهر رکورد زد اسرار نامه نوشت :وبلاگ روستای مهر روز شنبه دوم اردیبهشت ماه 91 با 9 مرتبه به روزرسانی در بین وبلاگ های روستایی رکورد خوبی را برای خود ثبت کرد.
در توضیح این مطلب باید گفت هرچند متأسفانه تا کنون هیچ آماری مبنی بر بیشترین تعداد به روز رسانی یک وبلاگ روستایی در سبزوار یا حتی کشورایران به ثبت نرسیده است ، اما با توجه به بررسی های طولانی مدتی که تیم رصد اسرارنامه در وبلاگ های روستایی شهرستان سبزوار به عمل آورده اند ، می توان با اطمینان کامل به این نتیجه رسید ، تعداد 9مرتبه به روز  رسانی  در یک روز، بی شک رکوردی است که می توان آن را در شهرستان سبزوار و حتی شاید در دامنه جغرافیایی گسترده تر  به وبلاگ روستای  مهر اختصاص داد.
البته در بین وبسایت های خبری شهرستان سبزوار این رکورد بدون شک به وبسایت خبری تحلیلی سلام سبزوار تعلق می گیرد.چرا که مشاهده شده است ، سلام سبزوار که سردبیری آن به عهده همشهری پرتلاشمان آقای حمید برقبانی است ، در برخی   از روزها حتی تا بیش از 20 مرتبه به روز رسانی شده است.
لیکن رکورد ثبت شده برای وبلاگ روستای مهر وقتی از ارزش بیشتری برخوردار می شود که به این موضوع توجه کنیم که اکثر 9 پست منتشر شده  این وبلاگ ،  در روز گذشته ، مطالب تولیدی است که توسط نویسندگان همان وبلاگ نوشته و برای اولین بار در اینترنت منتشر شده اند.
عنوان تعدادی از مطالب منتشر شده در وبلاگ روستای مهر در روز شنبه 2 اردیبهشت 91 عبارتند از :
پدر سه شهید حسینی مزینانی به جوار فرزندانش پر کشید / ساعت 9:40 دقیقه صبح
گزارش تصویری کاروانسرای مهر (قسمت های1 و 2) ساعت 7:2 و 7:9 بعد از ظهر
سلام و درود به مهری های مقیم گرگان ساعت 7:16 دقیقه بعد از ظهر
تحلیل / رودخانه مهر تکلیفش چه می شود ؟ / ساعت 8:1 دقیقه بعد از ظهر
بارندگی سه روزه برای مردم روستای مهر شادی بخش بود / ساعت 21:15 دقیقه بعد از ظهر
اجرای طرح هادی مهر هنوز نیمه کاره است . / ساعت 10:6 دقیقه بعد از ظهر
و ...
وبلاگ روستای مهر که آقایان سید محسن ، احمد ، حمید و روح الله مهری  نویسندگی آن را برعهده دارند ، در حال حاضر به جز رکورد بیشترین به روزرسانی مطالب در یک روز ، ظاهراً رکورد بیشترین تعداد بازدید کنندگان وبلاگ های روستایی را نیز برای خود دارد. به طوری که بخش آمارهای این وبلاگ حضور روزانه  بیش از 100 بازدیدکننده را گزارش می دهد ، که بنا به بررسی های اسرارنامه  این رقم از نظر تعداد بازدید کنندگان  در بین  بسیاری از وبلاگ های روستایی کشور کم نظیر است.
یکی دیگر از ویژگی های بارز این وبلاگ این است که تنها به پوشش اخبار و رویدادهای روستای مهر اکتفا نکرده است و در آن مطالبی از سایر روستاهای همسایه مهر نیز انتشار می یابد. همه این توانمندی ها می تواند نشان دهنده یک نقش  فرهنگی و رسانه ای برای روستای مهر در بین روستاهای شهرستان سبزوار باشد.
البته ناگفته نماند که بسیاری از شهرها و روستاهای دیار پرافتخار سربداران به عنوان اولین مرکز فرهنگی و رسانه ای شمال شرق کشور پس از مشهد مقدس سالهاست که صاحب وبلاگ ها و وبسایت های فاخر و با ارزشی شده اند ، که نقش مهمی در حفظ و اشاعه فرهنگ بومی و شناسایی توانمندی های محلی این دیار ایفا می کنند. چند مورد دیگر از وبلاگ های روستایی پرکار ، فاخر ، قدیمی و پرمخاطب دیار سربداران که تا کنون مجله اینترنتی اسرارنامه از مطالب آن ها استفاده های زیادی کرده است ، عبارتند از :
وبلاگ گروه علوم اجتماعی منطقه ششتمد
وبلاگ روستای بهمن آباد به مدیریت همشهری خوبمان آقای یوسف بهمن آبادی
وبلاگ قاسم ملا به مدیریت همشهری فرهیخته مان آقای قاسم بهمن آبادی
وبلاگ افچنگ شناسی به مدیریت همشهری عزیزمان آقای عباس افچنگی
اسرارنامه امیدوار است بتواند به خوبی این وبلاگ ها را مورد بررسی و معرفی بیشتر همشهریان سبزواری قرار دهد.
پیش از این در مورد نقش فرهنگی و جنبش گسترده رسانه ای در شهرستان سبزوار درهمین مجله مطالب متعددی منتشر کرده ایم. که برای متصل شدن به زنجیره این مطالب می توانید به کوچه پس کوچه پیوندها در انتهای همین مطلب مراجعه کنید.
لازم به ذکر است به مناسبت کسب این موفقیت توسط وبلاگ روستای مهر ، هیئت تحریریه اسرارنامه تصمیم دارد در روزهای آینده مطلبی اختصاصی برای معرفی روستای عزیز مهر نوشته و منتشر کند. امید که نوشتن برای تمامی روستاهای عزیز دیار سربداران نصیب ما گردد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.