اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 12 مرداد 1390 / کد مطلب: 225 / نظرات: 0


امام جمعه و فرماندار وِيژه سبزوار بر حمايت از خبرنگاران تاكيد كردند


امام جمعه و فرماندار وِيژه سبزوار بر حمايت از خبرنگاران تاكيد كردند    امام جمعه سبزوار جایگاه خبرنگاران در نظام جمهوری اسلامی را جایگاهی بسیار مهم برشمرد و بر حمایت دولت از این قشر تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین" غلامحسین ابراهیمی"  بخشي از وظايف خبرنگاران را تشريح كرد  و خواستار انعکاس صادقانه اخبار توسط خبرنگاران شد.                                                                                            وي اظهار داشت : در وضعیتی که بازار تهمت و شایعه گرم است خبرنگار باید انعکاس دهنده اخبار به صورت واقعی باشد.
وی با اظهار اینکه دنیای امروز دنیای تبلیغات است گفت: خبرنگار اگر درست حق را بفهمد و بر مبنای حق عمل کند می تواند حرف اول را در دنیا بزند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار هم گفت: خبرنگاران نقش مهم و موثری در توسعه کشور و فرهنگ عمومی و همچنین ارتباط بین مردم و مدیران دارند.
"قاسم شعبانی" اضافه کرد: خبرنگاران سبزوار در حوزه رسانه های مختلف دیداری ، شنیداری و مکتوب همدلی و تعاملی خوبی با مدیریت شهرستان دارند.
وی بخش عمده ای از توفیقات سبزوار در دوره اخیر را مرهون تلاش های خبرنگاران دانست و گفت: این قشر ،گمنام و بدون هیچ انتظار و توقعی تلاش خود را برای خدمت به مردم و نظام به کار بسته اند.
وی در عین حال اظهار داشت: گاه پیش می آید که خبرنگاران مطلبی را کم و یا زیاد کرده و یا برداشت خود را عنوان می کنند اما در مجموع شرایط خوبی را شاهد هستیم و رسانه های گروهی باید در جهت خیر و مصلحت مجموعه شهرستان کمک ، تقویت و هدایت شوند.
فرماندار سبزوار گفت : امسال در روز 17 مراد جلسه ای پر بارتر از سال های قبل برای گرامیداشت روز خبرنگار با حضور اقشار مختلف و خبرنگاران برگزار خواهد شد.
وی در پاسخ به درخواست خبرنگاران سبزوار برای تقویت روابط عمومی ادارات هم تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان موظف خواهند شد یکی از کارمندان خود را به عنوان رابط خبری یا روابط عمومی با حفظ پست سازمانی تعیین کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار هم به برگزاری نشست آموزشی برای اصحاب رسانه سبزوار ،در صبح روز 17 مرداد ،با حضور امام جمعه و شماری از دیگر مسوولان شهرستان با موضوع صداقت در کار خبری ، خبر در قران کریم و ... اشاره کرد.
"مجید عسگری" همچنین از پر رنگ شدن اخبار حوادث شهرستان نسبت به اخبار فرهنگی در برخی از رسانه های شهرستان گلایه کرد و خواستار رفع این مساله شد .
ایجاد شعبه دانشکده خبر در سبزوار ، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت خبری ،   ،حفظ شان ، جایگاه و حرمت خبرنگاران ، حمایت معنوی از خبرنگاران و تقویت روابط عمومی ادارات از خواسته های تعدادی از خبرنگاران حاضر در این نشست بود.
 






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.