اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 8 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2300 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار :


معضلات ازدواج و طلاق ناشی از اسلامی نبودن ازدواج هاست


معضلات ازدواج و طلاق ناشی از اسلامی نبودن ازدواج هاست  امام جمعه سبزوار گفت : معضلات كنونی در ازدواج و نیز افزایش طلاق ها در جامعه امروز ناشی از اسلامی نبودن ازدواج ها است. 
  
به گزارش سبزوار پيام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان افزود : با وجود آنكه ازدواج باید به زوجین آرامش بدهد اما هر سال شاهد پایین آمدن آمار ازدواج و بالا رفتن تعداد طلاق ها هستیم.

وی گفت : اگر ازدواج اسلامی باشد باید به عكس این موضوع در جامعه رخ دهد.

وی بالا رفتن سن ازدواج جوانان به عللی چون بیكاری را به مسوولان متذكر شد و افزود: در این شرایط با توجه به اوضاع و شرایط فعلی طبیعی و محیطی جوانان زودتر به حد بلوغ می رسند.

وی با اشاره به انجام كار فرهنگی در این زمینه گفت: كار فرهنگی به معنای در نظر گرفتن تناسب ها و مخاطب شناسی است كه ما بی توجه به آنها اقدام می كنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد : باید جوانان را از ابتدا معتقد به خدا پرورش داد كه در این صورت بسیاری از مشكلات حل می شود.

وی در ادامه با اشاره به 9 اردیبهشت كه روز شوراها نامگذاری شده ، خطاب به اعضای شورا و شهردار سبزوار گفت : كار زیادی در سطح شهر انجام شده اما باید در انجام كارها اولویت های شهر در نظر گرفته شود.

وی همچنین با تاكید بر انجام كارهای عمرانی با مشورت و استفاده از نظرات كارشناسی افزود: كارها باید به گونه ای باشد كه با جابجا شدن افراد هم ادامه یابد و همه چیز بهم نریزد.

وی در ادامه به طور جدی خواستار رسیدگی به اطراف جایگاه نماز جمعه سبزوار از سوی شورای اسلامی شهر و شهردار این شهر شد.

خطیب جمعه سبزوار در ادامه با گرامیداشت یاد استاد شهید مطهری و روز معلم گفت : اگر انحرافی در فرزندان بوجود آید ناشی از كوتاهی هایی است كه ما و مربیان انجام داده ایم.

وی با بیان اینكه امروز مسوولیت حوزه و دانشگاه در تربیت فرزندان نسبت به قبل از انقلاب چندین برابر شده است ، افزود: در عین حال محیط خانه بر حوزه و دانشگاه مقدم است.

وی اظهار داشت: معلم كسی است كه در دل انسان چراغی روشن و او را از جهالت به دانایی و معرفت رهنمون می شود.

امام جمعه سبزوار همچنین گفت: استاد مطهری بدان دلیل شهید شد كه برای از بین بردن خندق بزرگی كه دشمن بین حوزه و دانشگاه ایجاد كرده بود و نزدیكی آنها بهم تلاش می كرد.

وی افزود : باید زحمات بزرگانی كه در راه خنثی سازی توطئه های دشمن به شهادت رسیدند را ارج نهاد و دائم به جامعه و نسل جوان یادآور شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.