اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2311 / نظرات: 0

در نشستی با حضور مسوولان/


مشكلات بخشهای تابعه سبزوار از سوی نمایندگان شوراهای اسلامی بیان شد


مشكلات بخشهای تابعه سبزوار از سوی نمایندگان شوراهای اسلامی بیان شد  مهمترین مشكلات مردم چهار بخش تابعه سبزوار از سوی نمایندگان شوراهای اسلامی این بخش ها روز شنبه در نشستی با حضور شماری از مسوولان و اعضای شوراهای اسلامی این شهرستان بیان شد.
  
 
به گزارش ایرنا ، نماینده شوراهای اسلامی بخش روداب سبزوار در شورای اسلامی شهرستان با بیان اینكه راه بین شهری روداب به سبزوار به شدت فرسوده است ،گفت: سال قبل 11 نفر از همشهریان را طی مدت یك ماه در این جاده از دست دادیم.

' لطف آبادی' با اشاره به اینكه چند تن از این افراد از كارمندان بخش بودند خواستار همت جمعی مسوولان برای رفع مشكلات این راه شد.

وی همچنین با اشاره به تهدید شهر روداب از ناحیه سیل و نگرانی از این مساله به ویژه در اردیبهشت ، تسریع در پیگیری های مربوط به احداث سد روداب و اجرای شدن آن را خواستار شد.

وی گفت: اشتغال پایدار ، توجه ویژه به راههای روستایی ، تسریع در احداث مركز درمان بستر به عنوان نیاز مبرم شهر و بخش ، نیاز به هنرستان و خوابگاه شبانه روزی و بهره برداری شعباتی دیگری از مجتمع های آبرسانی روستایی ظفر و زمزم از دیگر خواسته ها و مشكلات مهم مردم این بخش است .

لطف آبادی اضافه كرد: تسریع در عملیات گاز رسانی شهر روداب و شش روستای بخش ، بهره مندی روستاهای پایین بخش از نعمت مخابرات ، تحقق پروژه فیبر نوری شهر روداب در امسال ، بهره برداری پاسگاه نیروی انتظامی انتهای بخش در آینده نزدیك ، حضور بیشتر پلیس راهور برای كاهش تلفات جاده ای روداب از دیگر نیازهای مهم مردم بخش روداب است.

وی گفت: بخش روداب وسیع ترین بخش استان ، از پرجمعیت ترین نقاط شهری سبزوار كنونی ، دارای رتبه نخست سرانه فضای سبز در كل استان ( به ازای هر نفر 60 متر مربع) و استعداد بسیار زیاد در بخش معدن و ... است.

نماینده شوراهای اسلامی بخش داورزن سبزوار هم با توجه به در پیش بودن سفر چهارم ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی و این شهرستان، ارتقای این بخش به شهرستان را خواستار شد.

' رمضانی' تسریع در احداث بیمارستان 10 تختخوابی داورزن با توجه به واقع شدن آن در ورودی استان خراسان رضوی و عبور میلیون ها زائر و مسافر در سال از مسیر این بخش را مورد تاكید قرار داد و گفت: این مركز سال 89 كلنگ زنی شده و به كندی پیش می رود.

وی گفت: كمك به احداث مصلای بزرگ امام خمینی(ره ) داورزن كه 14 هزار متر زمین آن توسط خیران رایگان واگذار شده ، ناحیه صنعتی شهر داورزن و تسریع در احداث پل زیرگذر داورزن به مزینان با توجه به خطرات موجود از خواسته های مردم این بخش است.

وی تسریع در آسفالت روستاهای كمیز و سارق ، ادامه اسفالت جاده داورزن تا امامزاده علی آباد و امامزاده سید علی اكبر را هم به نمایندگی از اهالی این روستاها خواستار شد.

نماینده اعضای شورای اسلامی بخش ششتمد سبزوار در این نشست با اشاره به بخشی از مشكلات روستاییان شهرستان ، مشكل بین منابع طبیعی وروستائیان را از جمله مهمترین این مشكلات برشمرد.

' عابدی' با اشاره به اینكه برخی كشاورزان چندین سال بر روی زمینی كه به آنها ارث رسیده در حال كشت هستند و در حال حاضر نیز كشت دیم دارند، افزود: از این كشاورزان سند مالكیت یا قولنامه خرید زمین خواسته شده كه برخی در اختیار ندارند و عده ای حتی جریمه شده اند.

وی همچنین با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری برای جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرها و با اظهار اینكه كشاورزی و دامداری تنها مشاغل روستاییان است، گفت: برخی جوانان از جمله با دریافت وام اشتغال از كمیته امداد امام اقدام به خرید گوسفند برای گذران زندگی خود كرده اند.

وی افزود: با توجه به ممیزی مراتع در گذشته و ممنوع كردن خرید گوسفند داشتی به جز برای افراد بهره مند از طرح ممیزی ، این جوانان برای كار در روستا دچار مشكل شده اند.

وی در ادامه با بیان اینكه روستائیان به شدت مشكل كمبود كود دارند افزود: قیمت یك كیسه كود در بازار آزاد 30 هزار تومان است و برخی كشاورزان هنوز حواله كشت پاییزه خود را دریافت نكرده اند.

' عابدی' خشك شدن قنوات برخی روستاها را نیز خاطر نشان كرد و خواستار اجرای بند خاكی ، آبخیزداری و یا حفر چاه عمیق در این روستاها در صورت امكان شد.

وی با اشاره به از بین رفتن دو تن از روستاییان سبزوار در سال های اخیر در اثر سیل و صاعقه و مشكلات ایجاد برای خانواده آنها ، بیمه تامین اجتماعی روستاییان را نیز ضروری دانست .

وی تامین زمین و بهره مندی از تسهیلات بنیاد مسكن برای ساخت مسكن در روستاهایی كه طرح هادی در آنها اجرا و نقشه برداری شده را از دیگر مشكلات روستائیان ذكر كرد.

این عضو شورای اسلامی در بخش ششتمد مشكل آب آشامیدنی ، راه و آنتن دهی تلفن های همراه را از دیگر مشكلات موجود در تعدادی از روستاهای این شهرستان عنوان كرد و خواستار رسیدگی به آنها شد.

نماینده اعضای شورای اسلامی بخش مركزی سبزوار هم گفت: در سال زراعی جاری كود به اندازه كافی و به موقع در اختیار كشاورزان قرار نگرفته و آنها متضرر شده اند.

' نایبی' ، گاز رسانی به روستاهای فاقد گاز ، مرمت راههای فرعی روستایی تخریب شده در اثر سیل و رسیدگی به مشكل از بین رفتن محصولات برخی كشاورزان توسط آهوان منطق حفاظت شده شیر احمد را به نمایندگی از مردم این بخش خواستار شد.

وی با بیان اینكه حمام های روستایی در شهرستان به علت گرانی قیمت سوخت تعطیل شده اند اعطای وام به خانواده های بی بضاعت روستایی برای ساخت حمام را تقاضا كرد.

وی ضمن قدر دانی از خدمات رفاهی دولت به روستاها ادامه داد: بانك كشاورزی تسهیلات كم بهره خوبی در اختیار كشاورزان ، دامدارن و غیره گذاشته كه گره گشا بود.

وی ابراز امیدواری كرد كمك به كشاورزان از نظر پرداخت این تسهیلات و بیمه محصولات كشاورزی ادامه یابد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.