اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 14 مرداد 1390 / کد مطلب: 234 / نظرات: 0


خطیب جمعه سبزوار بر بيداري و هوشياري ملت در مقابل توطئه هاي دشمنان تاكيد كرد


خطیب جمعه سبزوار بر بيداري و هوشياري  ملت در مقابل توطئه هاي دشمنان  تاكيد كرد امام جمعه سبزوار بر بیداری و هوشیاری ملت در مقابل توطئه های دشمنان تاکید کرد و گفت: مردم اجازه ندهند هزينه هايي كه براي مكتب اسلام ، قرآن و عترت كرده ايم  از بين برود و خون شهدا پايمال اغراض شخصي شود.
 حجت الاسلام و المسليمن غلامحسين ابراهيمي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه سبزوار  لزوم اتحاد ملی و  انسجام اسلامی در بين ملت را در حال حاضر مورد تاکید قرار داد.
  وی افزود: مقام معظم رهبري با توجه به اهميت موضوع سالي را به اين نام نامگذاري كردند  اما اين اتحاد را تا زنده هستيم بايد تقويت كنيم  و نبايد اين شعار را تنها منحصر به سربرگ نامه هاي ادارات و زبان كرد.
خطيب جمعه سبزوار 14 مردادماه  سال 1285 سالروز انقلاب مشروطه را مورد شاره قرار داد و افزود: امروز دشمنان انقلاب بسيار از ان زمان كارآزموده تر و داراي قدرت و تجربه بيشتري هستند.
 وی همچنین عدم وجود بيداري و آگاهي لازم  ، ایجاد چند دستگی بین مردم توسط  دشمنان و سرایت آن به روحانیت را از عواملي دانست كه سبب شد نهضت ضد استبدادي و ضد استعماري مشروطه به اهداف مقدس خود نرسد.
حجت الاسلام ابراهيمي در بخشی از سخنانش با اشاره به نامگذاري یک سال به نام همت  مضاعف و كار مضاعف خواستار سر لوحه قرا دادن آن در ادارات در همه زمان ها شد و حضور  به موقع كارمندان در ادارات ، تعطيلي كار با پايان ساعت كار اداري و همچنين  تكريم ارباب رجوع را مورد تاكيد قرار داد.
 وي در مورد جهاد اقتصادي که مقام معظم رهبری امسال را به این عنوان نامگذاری کرده اند هم گفت: براي داشتن كشوري مستقل از نظر سياسي ، فرهنگي ، نظامي و .. بايد استقلال اقتصادي داشته باشيم.
 امام جمعه سبزوار 17 مرداد ماه روز خبرنگار را هم يادآور شد و گفت: احاطه علمي ،آگاهي نسبت به مسائل مختلف ، خوش ذوقي ، صداقت  و امانتداري در نقل اخبار از جمله ويژگي هاي لازم براي خبرنگاران است .
 وي با اظهار اينكه نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي علاوه بر گناه بودن ،از نظر قانوني جرم است افزود: امروز متاسفانه نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي یك مساله عادي شده در حاليكه يك خبرنگار مساله اي را كه نسبت به آن صد درصد اطلاع ندارد نبايد نقل كند.
وي حيثيت ، راز ، شخصيت و دين افراد را امانتي مهم دانست كه بايد خبرنگاران به حفظ آن توجه کنند.
حجت الاسلام ابراهیمی مسوولیت خبرنگاری را از یک جهت کار آسان و از یک جهت کاری بسیار دشوار دانست و با ابراز تاسف افزود: روی این مساله کار نکرده ایم .
وی اضافه کرد:  مسولان باید به خبرنگاراني كه خوب كار مي كنند توجه و كمك بيشتري كرده و به كساني كه تجربه ندارند  آموزش داده شود تا هر خبری نقل نشود.
  امام جمعه سبزوار ماه رمضان را ماه خودسازي و تقويت تقواي الهي معرفي كرد و گفت: عدالت ميوه تقواست و تا زمانی که تقوا نباشد عدالت معنا ندارد.


 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.