اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 20 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2401 / نظرات: 0

بروعني /


امیدوارم در دور چهارم سفر، مصوبات خوبی نصیب خراسان رضوی شود


امیدوارم در دور چهارم سفر مصوبات خوبی نصیب خراسان رضوی شود  نماینده مردم سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب و عضو كمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : امیدوارم در سفر چهارم هیات دولت به خراسان جنوبی مصوبات خوبی نصیب این استان شود. 
   
 'علی بروغنی' در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینكه در دور سوم سفرهای استانی ریاست جمهوری به خراسان رضوی بیشتر مصوبات فرهنگی بود ، از اشتغال به عنوان یكی از مهمترین خواسته های مردم حوزه انتخابیه خود یاد كرد.

وی خواستار تقویت كارخانجات صنایع فولاد ، جمكو و حمایت از صنعت پتروشیمی در سبزوار شد و افزود: چند واحد پتروشیمی در شرف كارهای مقدماتی است كه برای مسایل اولیه نیاز به كمك دارند .

وی ارتقای بخش داورزن سبزوار به شهرستان را یكی از مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود در حوزه تقسیمات كشوری عنوان كرد و افزود: امیدواریم این مورد و ارتقای تعدادی از روستاهای پر جمعیت به شهر مورد عنایت هیات دولت قرار گیرد.

وی ایجاد دانشگاه بین المللی، دانشگاه حضرت زینب (س) ویژه خواهران و دانشكده دندانپزشكی و داروسازی را از مطالبات مردم شهرستان سبزوار دانست و خواستار تقویت رشته های كارشناسی ارشد و دكترا در دانشگاه های علوم پزشكی ، حكیم سبزواری ، آزاد اسلامی ، پیام نور ، فنی و حرفه ای شد.

این نماینده مجلس با اشاره به تصویب منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در دولت و مجلس كمك به زیرساختهای این منطقه و تخصیص اعتبار برای تطویل باند فرودگاه بین المللی این شهرستان به منظور انجام پروازهای عمره و تمتع راا در سفر استانی ریاست جمهوری به خراسان رضوی خواستار شد.

بروغنی با تاكید بر اهمیت تامین اعتبارات لازم برای بیمارستانهای درمان بستر مصوب برای چند بخش سبزوار و خوشاب ، همچنین خواستار نهایی شدن راه آهن سریع السیر تهران – مشهد شد.

وی اعتبار گذاری بیشتر برای آزادراه حرم تا حرم ، مصوب شدن راه آهن شمال به جنوب از بردسكن به سبزوار برای اتصال دریای خزر به خلیج فارس ، دوبانده شدن راه سبزوار – بردسكن و اسفراین و پیگیری اتصال اصفهان به مشهد از طریق ایجاد راهی از بخش روداب سبزوار به عنوان یك كار زیر ساختی مهم را هم ضروری دانست.

این نماینده مجلس تصویب طرحهای بیابان زدایی برای شهرستان سبزوار ، جوین و جغتای و به ویژه شهر سبزوار و بخشهای ششتمد ، روداب و جنوب داورزن با توجه به كم آبی و كویری بودن آنها را مهم عنوان كرد و افزود: این اقدام علاوه بر جلوگیری از بادهای موسمی و فصلی ، با ایجاد مرتع و پوشش گیاهی در پرورش دامهای سبك و سنگین موثر است.

عضو كمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواستار جدی گرفتن انتقال آب به خراسان رضوی و سبزوار با توجه به بحثهای مطرح شده در این حوزه و همچنین اجرای طرحهایی برای جلوگیری از هدر رفت آب همچون اجرای سد روداب سبزوار و دره یام خوشاب ، بندهای خاكی و طرحهای آبخوان داری و آبخیزداری در شهرستانهای حوزه انتخابیه اش شد.

بروغنی ابراز امیدواری كرد در سفر هیات دولت برای احیای قنوات سبزوار ، واگذاری زمین به كشاورزان حوزه سند سنگرد و یام برای استفاده بهینه از آب آنها ، تسطیح اراضی و انتقال آب تصمیاتی اخذ و به تصویب برسد.

وی صدور دستور تسریع گاز رسانی به شهرها و روستاهای در حال گازرسانی و تصویب گاز رسانی به روستاها و شهرهای بزرگ فاقد گاز در حوزه انتخابیه ، توجه به بحث گردشگری و صنایع دستی و به ویژه منطقه گردشگری سبریز سبزوار و توجه به حل مشكلات حاشیه نشینی، مسكن مهرو فاضلاب را هم خواستار شد.7501/7499
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.