اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 23 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2417 / نظرات: 0

رییس دانشگاه حكیم سبزواری:


توجه به دانشگاهها در این دولت بیشتر از گذشته است


توجه به دانشگاهها در این دولت بیشتر از گذشته است  رییس دانشگاه حكیم سبزواری گفت: دولت های نهم و دهم از همه جنبه ها به ویژه اختصاص اعتبارات و تصویب طرح های كلان دانشگاهی بیشتر از دولت های گذشته كار كردند. 
  
دكتر 'عباس محمدیان'  به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاكنون توجه به مراكز آموزش عالی در سر لوحه كار همه مدیران كشور در سطح كلان بوده است.

وی خاطرنشان كرد: اما اعداد و ارقام به خوبی نشان می دهد كه دولت های نهم و دهم از همه جنبه ها به ویژه تزریق اعتبارات و تصویب طرح های كلان دانشگاهی گوی سبقت را از دولت های پیشین ربودند و دستاورد های شگرف چند ساله اخیر در حوزه علم و فناوری نشان دهنده این مدعاست.

وی با اشاره به بركات سفرهای استانی هیات دولت در حوزه آموزش عالی، خواستار توزیع عادلانه اعتبارات و تصویب طرح ها برای همه دانشگاه ها مطابق منویات رییس جمهوری شد.

محمدیان گفت: به رغم برخورداری دانشگاه حكیم سبزواری از كمك ها و اعتبارات سفرهای استانی در دوره های قبل، این دانشگاه نیازمند توجه بیشتر است.

وی ابراز امیدواری كرد: در چهارمین دور سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی نیازهای ضروری این دانشگاه به تجهیزات آزمایشگاهی برای تحقیقات كلان و نیز تكمیل فضاهای آموزشی و كمك آموزشی، رفاهی و فرهنگی دانشجویان مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

رییس دانشگاه حكیم سبزواری افزود: تحقق این مهم می تواند ضمن جبران كمبود های گذشته، به مسوولان این مركز در ارائه خدمات بیشتر در عرصه های مختلف به جامعه ارائه دهد.

محمدیان خاطرنشان كرد: از دولت مهرورز انتظار داریم ایجاد مركز رشد علم و فناوری زیر نظر این دانشگاه با قید تامین مكان مناسب از طریق اعتبارات استانی كه جزو مصوبات دور دوم هیات دولت به خراسان رضوی است، هر چه زودتر اجرایی شود.

دكتر محمدیان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: توانایی، اقتدار، خودكفایی و پیشرفت و توسعه هر كشور در جنبه های گوناگون سیاسی ،فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و نظامی متكی بر چند ركن است كه بی گمان سرمایه نیروی انسانی متخصص آن كشور یكی از این اركان مهم و تاثیر گذار است.

وی با بیان اینكه این سرمایه جز در دانشگاه ها و موسسات علمی و پژوهشی و بنگاه های دانش محور حاصل نمی شود، افزود: به همین سبب نگاه دولت ها به دانشگاها همیشه مثبت و خاص بوده است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.