اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 29 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2490 / نظرات: 0


جشنواره شعر دانشجویان علوم پزشكی شمال شرق كشوردر سبزوار برگزار شد


جشنواره شعر دانشجویان علوم پزشكی شمال شرق كشوردر سبزوار برگزار شد  نخستین جشنواره منطقه ای شعر دانشجویان دانشگاه های علوم پزشكی شمال شرق كشور با عنوان 'قدمی به سوی بهار ،بیداری و انتظار' عصر پنجشنبه در سبزوار برگزار شد. 
   
 به گزارش ایرنا ، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی سبزوار در این مراسم گفت: 25 شاعر دانشجو از هشت دانشگاه علوم پزشكی شمال شرق كشور آثار خود را شامل شعر و قطعه های ادبی را به دبیرخانه این جشنواره ارسال كردند.

دكتر 'نعمت اله شموسی' با بیان اینكه مجموع آثار رسیده به این جشنواره بیش از 50 اثر بود افزود:در پذیرش این آثار تعلق آن به دانشجویان علوم پزشكی لحاظ شده است.

وی محورهای این جشنواره را شامل مهدویت ، انتظار و بخش آزاد اعلام كرد و گفت: این جشنواره با هدف توجه به جنبه های ادبی و فرهنگی دانشجویان ، دادن انگیزه بیشتر به دانشجویان دارای ذوق هنری و آشنایی چهره های جوان با پیشكسوتان شعر برگزار شد.

دبیر این جشنواره تركیب داوری را شامل دانشجویان ، دو تن از اساتید دانشگاه علوم پزشكی و سه تن از چهره های برتر شعر سبزوار معرفی كرد و افزود: آثار رسیده بر اساس كد و بدون ذكر مشخصات شاعر داوری شده اند.

وی با اشاره به معرفی برترین های این جشنواره در دوبخش عروضی و غیر عروضی ، برگزیدگان را بدین شرح معرفی كرد:در بخش عروضی حمید رضا عبداله زاده از دانشگاه بیرجند ، اعظم كریمی و زهرا مومنی از دانشگاه سبزوار به ترتیب عناوین نخست تا سوم را كسب كردند.

در این بخش جواد صارمی از دانشگاه مشهد و سلیمه عزیزی از دانشگاه سبزوار شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش غیر عروضی ندا بیدخوری از دانشگاه سبزوار ، فرشته فرخنده از دانشگاه تربت حیدریه و وجیهه برادران به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در این بخش هم از نجمه صادقی و زهرا كمیلی از دانشگاه سبزوار و علی سالاری از دانشگاه اسفراین شایسته تقدیرشناخته شدند.

دبیر این جشنواره خاطر نشان كرد: جشنواره منطقه ای شعر دانشجویی دانشگاه های علوم پزشكی كشور براساس سیاست های وزارت بهداشت طی سال جاری در پنج منطقه سطح كشور اجرا می شود.

مسوول كانون های دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در این آیین كه در تالار شهید آوینی دانشگاه علوم پزشكی سبزوار برگزار شد ،از نشر كارت های متحدالشكل كانون های دانشگاه های علوم پزشكی كشور با مهر وزارت بهداشت خبر داد.

دكتر 'تل لو ' این كارت ها را دارای ویژگی های خوبی از جمله برخورداری از تخفیفات تا 100 درصدی در خرید محصولات فرهنگی و بهره برداری از مراكز فرهنگی عنوان كرد.

وی از راه اندازی سایت شاعران دانشجو ویژه دانشگاه های علوم پزشكی هم خبر داد و گفت: دانشجویان می توانند آثار ادبی خود را در این سایت قرار داده و از نظرات اساتید شعر همكاری كننده با این سایت بهره مند شوند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.