اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 30 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2514 / نظرات: 2

روحاني شهر ششتمد:


مراقب باشیم قرآن این كتاب قانون اساسی بشر درزندگی مابازیچه قرارنگیرد


مراقب باشیم قرآن این كتاب قانون اساسی بشر درزندگی مابازیچه قرارنگیرد  روحانی شهر ششتمد سبزوار گفت: قرآن كتاب قانون اساسی بشر است مراقب باشیم در زندگی ما بازیچه قرارنگیرد.
  
 
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین 'سید محمد باقر اسلامی خواه  در همایش 'فاطمه(س) دردانه آفرینش ' در سبزوار افزود:قرآن كریم در بین بسیاری از ما غریب است.

وی ادامه داد: برخی نام قرآن این كتاب الهی را در سند قباله ازدواج خود در مقابل آیینه و شمعدان قرار می دهند و یا فقط در زمان مسافرت از زیر آن می گذرند.

وی با انتقاد از این نوع استفاده از قرآن و نیز تاكید بر حفظ حرمت و قداست این كتاب الهی و عمل به آن افزود: مراقب باشیم قرآن كریم در زندگی ما بازیچه قرار نگیرد.

وی همچنین انتخاب اسامی غیر اسلامی با وجود اسامی مباركی همچون فاطمه ،زهرا و دیگر القاب حضرت زهرا (س) و نیز حسن ، حسین و ... را خاطر نشان كرد و گفت: ما اهل بیت (ع) را كم شناخته ایم.

این روحانی با تاكید بر اینكه نباید از خداوند و ائمه اطهار (ع) و فاطمه زهرا (س) فاصله بگیریم افزود: اگر اعتقاد به خدا را به فرزندان خود تزریق كنیم زندگی ها راحت شده و بسیاری از مشكلات و گرفتاری ها حل می شود.

وی همچنین با بیان اینكه دهان مادر و پدر محل استجابت دعاست افزود: پدران و مادران فرزندان خود را وصیت به تقوا و قرآن كنند و تنها به وصیت اموال بسنده نكنند.

حجت الاسلام اسلامی خواه با ابراز تاسف گفت: تماشای ماهواره جای دستگیری از یكدیگر و دعاها و مناجات شبانه را در بین برخی گرفته كه این وضعیت سبب بسیاری بیچارگی ها می شود.

مشاور فرماندار و دبیر كمیته بانوان و خانواده فرمانداری سبزوار هم در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: همایش 'فاطمه (س)دردانه آفرینش ' به مناسبت هفته گرامیداشت مقام والای زن و روز مادر پیش بینی شده كه به دلیل همزمانی این ایام با سفر ریاست جمهوری به سبزوار با تاخیر برگزار شد.

' راضیه حدادنیا' هدف از برگزاری این همایش را تجلیل و تكریم مقام حضرت زهرا (س) ، تبیین جایگاه زنان ، توسعه فرهنگ فاطمی و تقدیر از بانوان فعال این شهرستان عنوان كرد.

وی با اشاره به فعالیت 150 رابط روستایی در سطح چهار بخش تابعه سبزوار ، این بانوان را حلقه ارتباط دفتر امور بانوان سبزوار با بانوان ساكن در روستاها به منظور انتقال مشكلات زنان روستایی در خانواده و محیط های روستایی به این دفتر و برنامه ریزی برای رفع مشكلات آنها برشمرد.

وی افزود: همچنین اساتید طرح ملی رحمت از اساتید حوزه علمیه نرجس سبزوار سال گذشته بیش از دو هزار و 800 نفر را تحت پوشش این طرح قرار دادند كه امیدواریم این كلاس ها در آینده گسترش بیشتری یابند.

وی بازدیدهای مختلف از جمله از آسایشگاه معلولان ذهنی دختر حضرت امیر المونین (ع)، مددجویان تحت پوشش كمیته امداد امام (ره) ، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ... را بخشی از برنامه های انجام شده به مناسبت هفته زن در سبزوار عنوان كرد.

دبیر كمیته بانوان و خانواده فرمانداری سبزوار همچنین از مساعدت و حمایت شهردار سبزوار در برگزاری این همایش تشكر كرد.

در این همایش از رابطان فرهنگی روستایی ، اساتید طرح ملی رحمت ، اعضای كمیته بانوان و خانواده فرمانداری ، بانوان مدیر ، اصحاب رسانه فعال در حوزه بانوان و كلیه بانان شركت كننده در این همایش با اهدای هدیایی تقدیر شد.

سخنرانی ، اجرای موسیقی ، سرود و مداحی از دیگر برنامه های همایش' فاطمه (س) دردانه آفرینش 'بود كه در مجموعه تالار یاس مركز معلولان ذهنی دختر امیر المومنین (ع)سبزوار برگزار شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.