اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 مرداد 1390 / کد مطلب: 253 / نظرات: 0


معرفي سبزوار با سابقه و پيشينه غني فرهنگي رسالت خبرنگاران است


معرفي سبزوار با سابقه و پيشينه غني فرهنگي رسالت خبرنگاران است نايب رييس شوراي اسلامي شهر سبزوار گفت: يكي از رسالت هاي مهم خبرنگاران در شهرستان پس از صداقت و امانتداري ،معرفي جايگاه سبزوار با پيشينه غني فرهنگي و قدمت چند هزار ساله است.
مهندس 'جلال تعصبي' در نشستي كه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد تاكيد كرد: اصحاب رسانه نبايد اجازه نزول اين شهرستان از جايگاه خود را بدهند.
وي با اشاره به دسترسي جهاني به اخباري كه از طريق سايت هاي خبري منعكس مي شود، افزود: كشور ، شهر و فرهنگ ما دوست و دشمنان زيادي دارد و نبايد در عرصه اطلاع رساني موجبات بهره برداري دشمن را فراهم كرد.
وي انعكاس واقعيات ، پرهيز از انعكاس اخبار بر مبناي حدس ،گمان و شنيده ها ، اطمينان از صحت و سقم شنيده ها قبل از انتشار آن ، تقويت ارتباط بين خبرنگاران و مسوولان ، پرهيز از تخريب شخصيت ها و انتشار خبر درست با منبع درست را هم از سوي خبرنگاران خواستار شد.
اين عضو شوراي اسلامي شهر سبزوار در عين حال از تلاش هاي صادقانه اكثريت خبرنگاران سبزوار تقدير كرد و گفت: اجرايي شدن برخي از پروژه هاي شهرستان را مرهون پيگيري هاي اصحاب رسانه هستيم.
وي پوشش خبري جلسات علني شوراي اسلامي شهر سبزوار را هم از سوي رسانه هاي سبزوار خواستار شد.
مسوول دفتر امام جمعه سبزوار نيز در اين نشست كه در غياب امام جمعه شهرستان برگزار شد گفت: خبرنگاري كاري مهم و سنگين است كه از هر كسي ساخته نيست.
حجت الاسلام و المسلمين 'علي اصغر توحيدي تبار' با اظهار اينكه امام جمعه سبزوار از شخصيت هاي برجسته كشوري است دغدغه ها و تلاش هاي وي به ويژه در بحث حجاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: اين تلاش ها بايد از سوي اصحاب رسانه صادقانه منعكس شود.
حجت الاسلام توحيدي تبار بر هماهنگي ، همبستگي و اتحاد بين مسوولان و اصحاب خبر اين شهرستان براي معرفي و ارتقاي جايگاه سبزوار نيز تاكيد كرد و گفت: اين مهم همچنين نيازمند برنامه ريزي و ساماندهي در انعكاس درست اخبار است.
وي با اشاره به اينكه سبزوار يكي از بزرگترين شهرستان هاي استان خراسان بزرگ است و بهترين نيروهاي مستعد در حوزه فرهنگ و هنر را دارد افزود: اين شهرستان با اتحاد در كنار تلاش بايد حرف اول را در استان بزند.
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سبزوار هم ضمن گراميداشت روز خبرنگار گفت: اين روز بايد عامل وحدت باشد.
' مجيد عسكري' همچنين با اشاره به اينكه روز خبرنگار يكي از روزهاي مد نظر در تقويم فرهنگي شهرستان است، افزود: تلاش داريم برنامه هاي پيش بيني شده در تقويم فرهنگي را با همكاري همه نهادها و ادارات برگزار كنيم تا تبديل به كاري فاخر شوند.
وي خاطر نشان كرد: يادواره شهداي هويزه سبزوار كه هر ساله با حضور سخنران كشوري در سطح شهرستان برگزار مي شود بايد با ورود همه ادارات و نهادها در كنار مديريت جهاد كشاورزي به صورت يك يادواره ملي اجرا شود.
وي ضمن تقدير از تلاش هاي خبرنگاران سبزوار ،در عين حال از انعكاس پر رنگ حوادث سبزوار نسبت به ديگر اخبار شهرستان در برخي روزنامه ها گلايه كرد و گفت: در مجموع شاهد كوتاه شدن اخبار شهرستان ها نسبت به مركز استان در برخي روزنامه ها هستيم كه اين مورد بايد برطرف شود.
دبير اجرايي انجمن صنفي كارفرمايي نويسندگان و روزنامه نگاران سبزوار هم گفت: اين شهرستان در حال حاضر بالغ بر 35 خبرنگار دارد.
' سيد محسن جعفري'افزود: اين خبرنگاران در روزنامه هاي خراسان ، قدس، جام جم ، جمهوري اسلامي ، كيهان ، رسالت ، اطلاعات ، خبرگزاري هايي از جمله ايرنا ، ايسنا ، فارس و مهر ، نشريات و وب سايت هاي محلي فعاليت مي كنند.
نياز سبزوار به انتشار روزنامه ، تبيين بخشي از وظايف خبرنگاران به عنوان پل ارتباطي بين مردم و مسوولان ، شناسايي مشكلات ، بيان واقعيات ، انعكاس عملكرد مسوولان و ... و بيان برخي از مشكلات خبرنگاران در ارتباط با مديران ادارات و نهادهاي مختلف بخشي از مطالب بيان شده توسط دو تن از اصحاب رسانه سبزار در اين نشست بود.
اين نشست به منظور ديدار خبرنگاران سبزوار با امام جمعه شهرستان در روز خبرنگار ترتيب يافت كه به علت سفر امام جمعه به خارج از شهرستان ، ديدار با وي به روز ديگري موكول شد.
در اين نشست تعدادي از اعضاي شوراي اسلامي شهر سبزوار و نمايندگاني از چند اداره و نهاد شهرستان حضورداشتند.
منبع :ایرنا
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.