اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 خرداد 1391 / کد مطلب: 2533 / نظرات: 0


برگزیدگان جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی درسبزوار معرفی شدند


برگزیدگان جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی درسبزوار معرفی شدند  برگزیدگان 'نخستین جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی به میزبانی دانشگاه حكیم سبزواری سه شنبه شب در آیین اختتامیه این جشنواره معرفی شدند. 
   
 به گزارش ایرنا، این آیین با حضور شماری زیادی از مسوولان ، دانشجویان و گروه های هنری شركت كننده در این جشنواره و هنرمندان از سطح كشور در محل تالار استاد محمد تقی شریعتی دانشگاه حكیم سبزواری برگزار شد.

در این آیین بنا به اعلام هیات داوران سه نمایش برای معرفی به جشنواره بین المللی امام رضا (ع) ، بدون رتبه ، شامل 'پرنده ای كه فریب مترسك را می خورد' از دانشگاه آزاد اسلامی آمل ، ' نامیرا' از خانه هنر دانشجوی دانشگاه حكیم سبزواری و 'رضا، رضاست' از دانشگاه پیام نور بروجرد انتخاب شدند كه با اهدای دیپلم افتخار و سه میلیون ریال جایزه نقدی از آنها تقدیر شد.

در بخش طراحی صحنه ، دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و مبلغ پنج میلیون ریال جایزه نقدی به طراح نمایش 'نامیرا' اهدا شد.

در بخش نویسندگی و متن هیات داوران از بین متون ارائه شده به جشنواره، متن نمایش 'رضا رضاست 'را به عنوان برگزیده نخست معرفی كرد و متون نمایش های 'پرنده ای كه فریب مترسك را می خورد' و همچنین ' عروسك یخی' از دانشگاه حكیم سبزواری به ترتیب به عنوان متون دوم و سوم معرفی شدند.

به برگزیدگان این بخش به ترتیب دیپلم افتخار ، تندیس و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال ،لوح تقدیر و جایزه پنج میلیون ریالی و لوح تقدیر و جایزه سه میلیون ریالی اهدا شد.

در بخش كارگردانی هیات داوران به رتبه خاصی نرسید و كارگردانان سه نمایش شامل 'پرنده ای كه فریب مترسك را می خورد' ، 'عروسك یخی' و 'نامیرا' مستحق دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی سه میلیون ریالی شناخته شدند.

در بخش بازیگری 'حسین قربانی' بازیگر نمایش پرنده ای كه فریب مترسك را می خورد با كسب رتبه نخست موفق به دریافت دیپلم افتخار ، تندیس و شش میلیون ریال جایزه نقدی شد.

' سید ایمان ارضی' بازیگر نامیرا و 'سامان شكیبا' بازیگر رضا رضاست به طور مشترك با كسب عنوان دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی سه میلیون و 500 هزار ریالی دریافت كردند.

مقام سوم این بخش هم به طور مشترك به 'حمید رضا عمارلو' بازیگر نمایش مسافران از دانشگاه هنر اسلامی تبریز و 'حسین غایبی شباهنگ' بازیگر نمایش پازل از دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار رسید كه با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی دو میلیون ریالی تقدیر شدند.

همچنین سه نمایش نامیرا ، عروسك یخی و پازل با انتخاب هیئت داوران بدون رتبه شایسته تقدیر از جانب شورای اسلامی شهر سبزوار شناخته شدند كه می توانند به اجرای عموم در آیند.

از تمام گروه های شركت كننده در این جشنواره با اهدای لوح تجلیل شد.

این جشنواره را 'رضا حامدی خواه' و 'افشین خورشید باختری' از هنرمندان تلویزیون ، سینما و تئاتر و 'كورش نریمانی' از هنرمندان تئاتر كشور داوری كردند.

در این مراسم از سه پیشكسوت هنر تاتر سبزوار شامل آقایان فتاحی ، دكتر لطفی مقدم و عبدالحسین كارگری ، مدیر كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) ، داوران و نیز هدایت هاشمی بازیگر سبزواری تئاتر و تلویزیون تقدیر شد.

دبیر نخستین جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تك بازیگر رضوی در این آیین در مورد آثار ارائه شده گفت: در مجموع 54 اثر از دانشگاه های سراسر كشور اعم از دولتی ، آزاد اسلامی ، پیام نور و ، علمی و كاربردی به دبیرخانه جشنواره رسید و مورد بازبینی قرار گرفتند.

'سید نوراله رضوی' افزود:از این میان 15 اثر به جشنواره راه یافتند كه از 30 اردیبهشت تا دوم خرداد در سبزوار برای داوری به روی صحنه رفتند.

وی خاطر نشان كرد: با ارتباط با اداره كل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش كردیم بهترین ها را برای داوری آثار این جشنواره انتخاب كنیم.

در بیانیه هیات داوران كه توسط 'افشین خورشید باختری' قرائت شد نیز بر مواردی از جمله پرهیز از شتاب زدگی و توجه به هدف در جشنواره ها ، نوآوری و پرهیز از كلیشه گرایی و رفتن به سوی تحقیق های نو و نیز توجه به گروه های هنری و حمایت از آنها در تمام طول سال تاكید شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.