اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 خرداد 1391 / کد مطلب: 2536 / نظرات: 0

مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری/


تئاتر می‌تواند ساختارشکن و ابداع‌ گرا باشد


تئاتر می‌تواند ساختارشکن و ابداع‌ گرا باشد  دبیر نخستین جشنواره دانشجویی تئاتر تک بازیگر رضوی گفت: تئاتر دانشجویی به تئاتری گفته می‌شود که جسورانه، نوپردازانه و خلاقانه باشد و مبنای تئاتر ساختارشکنی و ابداع‌گرانه است.
به گزارش  فارس ،سیدنورالله رضوی در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر تک بازیگر رضوی اظهار کرد: دانشجویان به دلیل شور و نشاط دانشجویی در فضایی که قصد آفرینش هنری را به ‌ویژه در حوزه تئاتر دارند، هنگام حضور و ظهور در این عرصه بهترین نوع نگاه را به مضامین و محتویات که مدنظرشان است را به نمایش می‌گذارند.
وی ادامه داد: فرم‌ها و ساختارهایی را که خواهد ساخت به دلیل اینکه در بند برخی مسائل و قیدهای اجتماعی خود را قرار نداده است، بدون شک نوپردازانه خواهد بود و از طرفی چون تقیداتی که باید در ساختارهای تئاتری داشته باشد آنچنان خود را مقید نمی‌کند، شکل ساختارهایی را به وجود می‌آورد که این ساختارها می‌تواند به ابداعات و نو آوری‌ها در حوزه تئاتر کمک کند.
مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار با بیان اینکه در صورت حمایت همه‌جانبه از تئاتر دانشجویی، این عزیزان می‌توانند شکل‌های جدیدی را از این هنر به گونه‌ای که سبب شود مضامین والاتر و ارزشمندتری را بروز دهند، ارائه کنند.
وی تصریح کرد: سوژه‌ها و تم‌های بسیاری در اجتماع وجود دارد که برخی از این سوژه‌ها، اندکی از آن به هنرمند تئاتر ما می‌رسد، اما دانشجو به دلیل اینکه چارچوب‌های خود را رها نموده و در فضای دانشگاهی زندگی می‌کند و آرمان‌گرا نیز هست، آرمان‌گرایی به او کمک می‌کند که به تم‌ها و موضوعاتی بپردازد که کم‌تر دیده شده است، پس بنابراین تئاتر می‌تواند ساختارشکن و ابداع‌گرانه باشد.
این هنرمند پیشکسوت تئاتر سبزوار یاد آور شد: این موضوع در بحث مخاطب‌محوری هم به دلیل جسارت و شیوه‌ خوبی که در پردازش خواهد داشت، به یک اجرای موفق کمک وافری می‌کند اما باید پذیرفت که در کار دانشجویی نیز معایبی هم وجود دارد که دانشجویان هنرمند باید با استفاده از تجارب هنرمندان پیشکسوت، ساختارهای خودشان را تقویت کنند، بدون شک امکان ارائه آثار فاخر از سوی آنان بیشتر است.
رضوی ادامه داد: همیشه از تئاتر دانشجویی، ماندن در یک سطح حتی با نگاه رسیدن به یک قوام مطلوب صحیح نیست، چرا که نگاه دانشجو به فرا دست است، و اصولاً تئاتری را که ما برای دانشجو مدنظر داریم و از او می‌بینیم، نگاهی است که همیشه رو به رشد است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.