اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 5 خرداد 1391 / کد مطلب: 2563 / نظرات: 0

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام :


پیامهای رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد، نشانگر این است كه با موضوع مهمی روبرو هستیم


پیامهای رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد نشانگر این است كه با موضوع مهمی روبرو هستیم  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:پیام های مقام معظم رهبری در چهار سال اخیر در حوزه اقتصاد و نامگذاری این سالها در حوزه اقتصادی نشان از این است كه با مساله مهمی مواجه هستیم.
  
 
به گزارش ایرنا ،دكتر 'محسن رضایی' پنجشنبه شب در جمع شمار زیادی از مسوولان و مردم سبزوار در مسجد جامع این شهرستان ،افزود:

ما اكنون در جبهه اقتصادی قرار داریم و معتقدیم همانگونه كه جوانان ما با دستان خالی مساله جنگ تحمیلی را حل كردند امروز هم می توانند مسئله اقتصاد از جمله اشتغال و افزایش قیمت ها را از این مملكت بیرون كرده و تولید را رونق دهند.

وی افزود: باید همچون دوران دفاع مقدس ،جوانان ناشناخته و گمنام را كه در صورت میدان دادن به آنها می توانند تحولات عظیمی ایجاد كنند پیدا كرد و از ظرفیت آنها بهره گرفت.

وی اظهار داشت: جبهه تولید كنونی همچون دوران دفاع مقدس فقط به اندازه سه یا چهار استان كشور نیست بلكه به اندازه كل جغرافیای ایران است.

وی با اشاره به شهدایی همچون شهید باكری ها ، شوشتری ها و ... كه در دوران دفاع مقدس پیشگام بودند، افزود: امروز نیزبرخی شهرها و استانهای كشور می توانند در عرصه جهاد اقتصادی پیشرو باشند كه باید اینها را پیدا كرد.

وی سبزوار را هم از جمله این شهرستان ها معرفی كرد و با اشاره به ظرفیت آن از نظر منابع مالی افزود: این شهرستان به اندازه یك بانك مركزی ثروت تولید می كند كه با دید از ظرفیت اینگونه شهرستان ها، استان ها ، منابع و افراد برای توجه به تولید استفاده كرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از دكتر احمدی نژاد به عنوان تنها رییس جمهور كشور كه به شهرها و روستاها سفر كرده ، تشكرد كرد و پیشنهاد داد: دولت حداقل امسال سفرهای استانی خود را به عرصه های تولید و اشتغال ببرد.

وی افزود: بایستی مشكلات كشاورزی ،كارخانجات و... شناسایی و این گره ها باز شود تا تولید به راه افتد و مساله درآمدی مردم حل شود.

وی با تاكید بر اینكه در حوزه درآمدی سرچشمه باید باز شود ،افزود: اگر درآمد مردم چند برابر درآمد فعلی و زندگی آنها درست شود رضایتمندی گسترده بین مردم ایجاد شده و مردم بار دیگر شیرینی جمهوری اسلامی را می چشند .

وی داشتن امنیت را هم درگرو اقتصاد دانست و در ادامه از مشكل آفرینی های دشمنان در ابوموسی ، بحرین و اخیرا قفقاز به عنوان مین گذاری آنها در اطراف كشور یاد كرد.

دكتر رضایی گفت: بایستی نه مانند دوره صفویه با توپ و تانك بلكه با فضیلت دایره نفوذ خود را آن طرف مرز ببریم و اجازه ندهیم نامحرم در روابط ما با اطراف مشكل ایجاد كند.

وی با اظهار اینكه برای رسیدن به این فضیلت باید به سراغ تولید ،اقتصاد ،علم و فناوری بیاییم همچنین ایجاد اتحادی از كشورهای مشترك المنافع با همراهی كشورهای اطراف همچون اتحادیه اروپا را پیشنهاد داد.

وی از كالاهای چینی به عنوان سربازان مغولی پنهان نام برد و گفت: اینها فرقی با مغولان ندارند چرا كه در حال بی خاصیت كردن كالاهای ما و زمین زدن صنعتمان هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه دنیا مقابل پیشرفت ما می ایستد، افزود: باید با فضیلت خود راهی را كه تا اینجا پیش آمده ایم بدون خسته شدن و وسط راه ماندن ادامه دهیم چرا كه به طور قطع پیروزی از آن ماست.

وی همت جوانان را در این راه مهم دانست و گفت: باید در این مسیر منازعات و منازعات اضافی ، برخی افراط ها ، دو آتشه برخورد كردن ها و ... را كنترل كرد.

وی با تاكید بر حركت متحد پشت سر مقام معظم رهبری گفت: نظام ما بستر سیاسی خوبی است و فضای بیرون هم مناسب است و در عراق ، سوریه ، لبنان ، فلسطین و خلیج فارس و دریای خزر وضعیت خوبی داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: در مذاكرتی كه در بغداد در جریان است 1+5 راهی جز این ندارد كه با ما كنار آید و اگر چنین شد باید از ظرفیت عظیم ملت بزرگ ، سرزمین پهناور و فرصت تاریخی خود استفاده كنیم.

وی بیان كرد: ما دیروز مقاومت كردیم و نتیجه دیدیم و امروز هم باید ایستادگی كنیم و این اتفاق یكبار دیگر دارد تكرار می شود .

وی اظهار داشت : دشمنان ،ایران مقتدر را تهدیدی برای منافع خود می دانند و از آن هراس دارند و همین امر موجب بهانه تراشی های آنها مانند ایجاد قصه فتنه شده تا مقابل پیشرفت كشورمان سد ایجاد كنند.

دكتر رضایی در ابتدای سخنانش نیز اظهارداشت: ما گنج بزرگی به نام دفاع مقدس داریم و اینكه چقدر از آن استفاده می كنیم باید ارزیابی شود.

وی بخشی از وقایع در جریان آزاد سازی خرمشهر را بیان كرد و گفت: بسیاری از شهدای بزرگی همچون شهیدشوشتری ، كاوه ، باكری و ... افراد ناشناخته و گمنامی بودند كه به آنها عرصه و میدان داده شد و به مدد فرماندهی آنها به پیروزی های بزرگی دست یافتیم.

وی با بیان اینكه آزادسازی خرمشهر خوشحالی مردم در تمام شهر و روستاها را به دنبال داشت آن را ناشی از دو عامل دانست و اظهار داشت: دشمن در جنگ تحمیلی به دنبال تحقیر ما بود كه اگر خرمشهر تا امروز آزاد نمی شد در دنیا سرافكنده بودیم.

وی افزود: همچنین ایران طی 200 سال و در 24 جنگ پیش از جنگ تحمیلی بدون استثنا شكست خورده و تكه ها و استان هایی را از دست داده بود، كه فرمانداری كل بحرین آخرین آنها بود .

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی هشت ساله نخستین جنگی بود كه سر پا ایستادیم و یك وجب از خاك ایران جدا نشد.

امام جمعه سبزوار هم در این مراسم روز فتح خرمشهر را یك عید دانست و در ادامه گفت: اگر بنا به فرموده مقام معظم رهبری وصیت نامه امام راحل (ره) در قالب یك دستورالعمل درآمده و مسوولان و مردم به آن عمل كنند نوع مشكلات به صفر می رسد.

حجت الاسلام 'غلامحسین ابراهیمی' ظرفیت های سبزوار در حوزه تجارت ،كشاورزی ، دامداری ، صنعت ، و ... را یادآور شد و خواستار همت مسوولان و نمایندگان مجلس برای رفع مشكل بیكاری و ... شد.

دكتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام كه در این مراسم به مناسبت سالروز فتح خرمشهر شركت كرده بود پیش از آن نیز در محل هتل كاملیای سبزوار در جمع فعالان بخش اقتصادی این شهرستان حضور یافته بود .

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.