اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 5 خرداد 1391 / کد مطلب: 2570 / نظرات: 1

دكتر محسن رضايي در جمع صنعتگران و كارآفرينان سبزوار/


چندین گره اصلی سرراه تولید است که باید برداشته شود


چندین گره اصلی سرراه تولید است که باید برداشته شود  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: 5 ـ 4 گره اصلی سرراه تولید است که باید برداشته شود .
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)ـ منطقه خراسان دکتر محسن رضایی  در جمع کارآفرینان، صاحبان بنگاههای زودبازده ، صنعتگران ، تجار و نمایندگان صنوف سبزوار در هتل کاملیای شهرستان ، بدهی دولت به پیمانکاران ، قیمت تمام شده برای تولید ، پایین آمدن رقابت کالاهای ایرانی در داخل و خارج و ... را از مشکلات بخش تولید در کشور عنوان کرد .
وی با اشاره به برگزاری جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در هفته گذشته در این خصوص، تصریح کرد: این مشکلات خاص سبزوار نیست بلکه چندین گره اصلی سر راه تولید بوده که باید برداشته شود.
وی ضمن اشاره به بدهی حدود 20 هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران به عنوان بخشی از کارآفرینان و سرمایه گذاران، اذعان کرد: عدم پرداخت بدهی سبب قفل شدن تولید و اشتغال شده است .
دکتر رضایی یکی از راههای مهم از بین بردن بیکاری را اشتغال خانگی دانست و خاطرنشان کرد: در این نوع اشتغال هزینه تولید پایین می آید .
وی به اقلیم خاص سبزوار پرداخت و اظهار داشت: سبزوار این آمادگی را برای این نوع اشتغال دارد .
وی خطاب به جمع حاضر ادامه داد: نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی مشکلات شما را حتما پیگیری می کنند و ما هم کمک می کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به نامگذاری امسال تحت عنوان " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی " توسط مقام معظم رهبری اشاره و اذعان کرد: به تعبیری نامگذاری چهار سال به نامهای "الگوی مصرف " ، " کار مضاعف و همت مضاعف " ،  "جهاد اقتصادی " و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده اهمیت اقتصاد در کشور است .
وی با بیان اینکه امروز بسیاری از مسایل کلیدی کشور به موضوع اقتصاد گره خورده است، گفت: امروز امنیت ، اقتدار ، بهبود زندگی ، پیشرفت و نفوذ ایران در منطقه ، رفع فقر ، بیکاری و گرانی و ... به اقتصاد برمی گردد .
این فرمانده دوران 8 سال دفاع مقدس ادامه داد : یک زمانی انقلاب و جنگ در ایران مهم بود و امروز اقتصاد مهم است .
وی با اعلام اینکه اقتصاد را کارآفرینان و مردان سرمایه به وجود آورده و باید توسط این افراد رشد و پیشرفت رقم زده شود، بیان کرد : البته باید حکومت و دولت از این قشرها حمایت کرده و موانع را بردارد.
وی در خصوص استان شدن سبزوار ابراز داشت: اگر در آینده ایالت اقتصادی استان درست شود حداقل باید به استان خراسان رضوی، دو استان دیگر اضافه شود .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد : اگر در آینده ، فدرال اقتصادی در ایران پیاده شود سبزوار ظرفیت یک برنامه ریزی بزرگ را دارد.
وی به ضرب سکه برای اولین بار در این شهرستان تا ایجاد بنگاههای خدماتی و ... پرداخت و آینده این شهرستان با افقی روشن همراه است.
وی توسعه را دو نوع تدریجی و شتابان معرفی کرد و گفت: برخی از استانها و شهرستان هایی هستند که اگر آنها را شتاب دهیم، اقتصاد حرکت می کند .
دکتر رضایی تصریح کرد: سبزوار چنین پتانسیلی را دارد که یکی از پیشگامان آینده اقتصاد ملی ایران شود .
وی با تاکید بر اینکه در سبزوار یک اقتصاد کاملی شکل گرفته است، عنوان کرد: در این شهرستان کشاورزی ، خدمات ، تجارت ، صنعت به همراه یک نیروی انسانی و جغرافیای بزرگ نشان دهنده ظرفیت بزرگ این شهرستان است .
وی مشکلات فعالان اقتصادی دیار سربداران را در خصوص مالیات بر ارزش افزوده و بیمه تامین اجتماعی قبول کرد .






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.