اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 8 خرداد 1391 / کد مطلب: 2598 / نظرات: 1


« اجرای طرح زراعت چوب در بخش داورزن سبزوار»


رئیس مرکز جهاد كشاورزي داورزن از کشت 25 هزار اصله نهال صنوبر در سطح 12 هکتار از اراضی بخش داورزن توسط شرکت تعاونی کشاورزی، دامپروری اتکا خبر داد.

حسین تاج آبادی اظهار داشت: به منظور تقویت بنیه اقتصادی خانوارهای روستایی، طرح توسعه ی کشت صنوبر برای اولین بار به اجرا درآمد.

ایشان ضمن بیان این مطلب که توسعه ی کشت صنوبر در مناطق مستعد علاوه بر دستیابی به اهداف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی موجب کاهش فشار به جنگل های شمال کشور می شود افزود: این گونه ی درختی بدلیل رشد سریع و سازگاری بالا با محیط، برای رفع نیاز چوبی کشور بسیار مناسب بوده و در تمام صنایع خرد کاربرد دارد.

وی متوسط رشد سالانه صنوبر را بین 10 تا 15 متر مکعب در هکتار اعلام کرد و اشاره نمود که دوره بهره برداری آن کوتاه مدت است.

ایشان در همین راستا افزود: در سال جاری جمعاً 43 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در بخش توزیع گردید که 30 هزار آن غیر مثمر و مابقی مثمر بوده اند.

وی نهال های غیر مثمر را شامل 25 هزار صنوبر و 5 هزار سایر (سرو، کاج، توت و ...) و نهال های مثمر را شامل 3 هزار نهال زیتون یارانه ای، 5 هزار انواع درختان میوه دانه دار و هسته دار و 5 هزار نهال پسته عنوان نمود که تا اواسط اردیبهشت ماه کشت آنها ادامه داشته است.

 

 

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.