اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 خرداد 1391 / کد مطلب: 2665 / نظرات: 0

نایب رییس شورای اسلامی :


سبزوار نیازمند توجه بیش از پیش مسوولان استانی است


سبزوار نیازمند توجه بیش از پیش مسوولان استانی است  نایب رییس شورای اسلامی شهر سبزوار خواستار توجه مسوولان استانی به این شهرستان شد و گفت :این خطه در زمینه های تاریخی ، فرهنگی و موقعیت جغرافیایی ارزش فراوانی دارد و مسوولان باید به این شهرستان اهمیت دهند.
  
 
'مهندس جلال تعصبی'  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهر كهن سبزوار با سابقه ای شش هزار ساله اعتباری برای استان و كشور است.

وی افزود: این باور بایستی در مسوولان استانی ایجاد شود كه سبزوار با توجه به موقعیت جغرافیایی آن ، آغاز استان خراسان رضوی است و بخشی از اعتبارات مركز استان باید برای آبادانی ورودی آن هرینه شود .

وی همچنین با اظهار اینكه میراث تاریخی و فرهنگی سبزوار به عنوان هویت شهری ما ، اعتبار نسل حاضر و افتخار آیندگان است، افزود: به اعتقاد ما در شورای اسلامی شهر سبزوار یكی از وظایف شورا حفظ این هویت شهری به نحو مطلوب است.

وی با بیان اینكه حفظ این هویت علاوه بر اراده ما به متولیان امر نیز بستگی دارد، افزود: نگهداری آثار تاریخی و فرهنگی سبزوار نیازمند بودجه قابل توجه و شایسته ای است كه متاسفانه در بودجه بندی ها و برنامه ریزی ها چندان لحاظ نمی شود.

وی ضمن اظهار اینكه اعتراضات ما در این حوزه متاسفانه با طرح موضوع نبود بودجه و اعتبار پاسخ داده می شود ، در عین حال از فعالیت ها و اقدامات اخیر میراث فرهنگی در حفظ آثار تاریخی سبزوار قدر دانی كرد.

' مهندس تعصبی ' بهسازی مسجد پامنار به همت اداره میراث فرهنگی ، مرمت خانه عظیمیان به عنوان تنها خانه قدیمی به جامانده از دوره تیموری در سبزوار ، آزادسازی محوطه بنای تاریخی آرامگاه بقراط التولیه و ... را از جمله این اقدامات قابل قدر دانی برشمرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر سبزوار در ادامه آثار تاریخی و وجود گردشگر را لازم و ملزوم یكدیگر دانست و گفت: یكی از دلایل كم توجهی نسبت به آثار تاریخی می تواند بازدید كم گردشگران از آنها باشد.

وی ادامه داد: اگر جلوه خوبی از جذب گردشگر در این شهرستان ترسیم و ارائه كنیم به طور قطع به وضعیت آثار تاریخی این شهرستان بهای بیشتری داده می شود.

وی در بخشی از سخنانش از وجود بی توجهی نسبت به بعضی آثارتاریخی و فرهنگی سبزوارگلایه كرد و گفت: ما در این شهر فیلسوف و حكیم بزرگی همچون حاج ملاهادی را داریم كه متاسفانه به اندازه بزرگان برخی از دیگر شهرهای استان از آرامگاه وی استقبال نمی شود.

وی ادامه داد: این در حالی است كه سبزوار از نظر بزرگی ، جمعیت و اعتبار تاریخی در استان شاخص است.

وی از صدا و سیمای استان نیز به جهت گنجانده نشدن آرم آثار تاریخی سبزوار در بین آرم آثار دیگر شهرهای استان آنچنان كه شایسته است گلایه كرد و خواستار رفع آن شد.

این عضو شورای اسلامی شهر سبزوار در ادامه به بخشی از اقدامات این شورا در احیای میراث فرهنگی اشاره كرد و اظهار داشت: فضا سازی آثار تاریخی و ایجاد پارك های عمومی در كنار آنها موجب زنده نگاه داشتن یك بنا به سبب حضور مردم در آن می شود و بدون حضور بازدید كننده بناها رو به فرسایش و خرابی می روند.

وی اقداماتی از جمله تعیین ردیف اعتباری برای فضا سازی مصلای تاریخی سبزوار در بودجه شهرداری و استفاده از آن به عنوان پارك عمومی را در همین راستا عنوان كرد و گفت: پس از اتمام كار مرمت این بنا كه توسط میراث فرهنگی در حال انجام است فضا سازی آن انجام خواهد شد.

وی تملك محوطه تاریخی تپه دامغانی توسط شهرداری و فراهم كردن بستر ایجاد پارك در آن ،اجرای منطقه گردشگری سبریز سبزوار در این محدوده تاریخی و پروژه گردشگری امامزاده شعیب (ع) را اقدامات دیگری به منظور توجه به هویت شهری سبزوار برشمرد .

وی با اشاره به زمانبر بودن برخی از این پروژه ها گفت: شورای شهر سبزوار در حال حاضر در حال فراهم كردن بستر كار و نرم افزارهاست و ایجاد سخت افزارها نیز بتدریج انجام می شود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.