اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 خرداد 1391 / کد مطلب: 2719 / نظرات: 1


جمعیت روستای مهر در حال افزایش است


وبلاگ مهر نوشت /چند سالی است که گزارشاتی مبنی بر کاهش جمعیت روستای مهر با توجه به شاخص جمعیت ورود ی به مدارس  بیان شده است که دوسال است که شرایط به حالت روبه رشد خود باز گشته است.

سال 86 و 87 تعداد دانش آموزان ورودی به مدارس ابتدایی کمتر از 10 نفر بوده اند که از سال89 ،ورودی های مدارس به بیش از 20 نفر رسیده است.البته باید فراموش نشود که شاخص ورودی های مدارس به تنهایی گویای شرایط جمعیت یک روستا نمی باشد،ولی امری مشهود برای مقایسه شرایط در زمانهای مختلف می باشد می باشد.

بدلیل کاهش تعداد دانش آموزان در روستای مهر در سال86 به بعد ،طرح ادغام دانش آموزان پسر و دختر سال اول ابتدایی و ادغام دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان دخترانه تا امسال اجرایی گشته(باتوجه به سیاست گذاری های مخصوص که در سیستم آموزشی قرار دارد) و این اقدام بدلیل کمبود دانش آموزان و انتقال آنها به مقاطع بالاتر و کاهش در مقاطع بالاتر تحصیلی صورت گرفته است.

با توجه به شاخص مهاجرت که امسال میزان مهاجرت در روستای مهر کاهش یافته است،تعدادی بیش از 20 نفر از مهری های مقیم در سراسر کشور،جهت سکونت در روستا به مهر بازگشته اند که این امر هم دلیل دیگر بر افزایش جمعیت مهر خواهد بود.البته نباید از مهاجرت روبه تداوم از مهر به اقسانقاط دیگر فراموش شود،ولی امسال میزان مهاجرت به خارجا ز روستا از مهاجرت به درون کمتر بوده است.

در آمارگیری سال اخیر که هنوز هم مسئولین و مردم از شیوه ی اجرای آن انتقاد دارند،جمعیت روستای مهر 1320 نفر اعلام شده است که مطمئنا این آمار نادرست بوده و افرادی در همان زمان مورد آمار گیری قرار نگرفته اند.جمعیت روبه رشد در روستای مهر نیاز های بهداشتی،مسکن،خوراک و شغل را در آینده در پی خواهد داشت که باید بدان توجه شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.