اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 23 خرداد 1391 / کد مطلب: 2735 / نظرات: 0

محسنی‌ثانی با تاکید بر نفوذ لابی صهیونیسم بر ۱+۵ مطرح کرد:


تلاش لابی صهیونیسم برای برهم زدن روند سازنده مذاکرات مسکو


تلاش لابی صهیونیسم برای برهم زدن روند سازنده مذاکرات مسکو عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، علت اصلی تاخیر ۱+۵ در برگزاری نشست معاونان برای تعیین محور گفت وگوهای مسکو را ناشی از تلاش لابی صهیونیسم برای برهم زدن روند سازنده مذاکرات خواند.

محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه تاخیر و تعلل شیوه آشنای ۱+۵ در روند مذاکرات هسته‌ای ایران است، افزود: این تاخیرها که عمدتا تحت‌تاثیر لابی صهیونیسم از سوی ۱+۵ در دستور کار قرار می‌گیرد در مراحل مختلف خود را نشان داده و این‌بار هم در همین راستا شاهد تعلل ۱+۵ در برگزاری نشست معاونان برای تعیین محور مذاکرات مسکو هستیم.

نماینده مردم سبزوار، جوین، ‌جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، با موفقیت‌آمیز خواندن مذاکرات بغداد، ادامه داد: لابی صهیونیسم به محض مشاهده روند مثبت مذاکرات بغداد، تمام قدرت و قوت خود را به کار گرفته است تا به عنوان عاملی که همواره مداخله مستقیم در این موارد داشته‌اند مانع پیشرفت مذاکرات مسکو شوند.

وی بهانه‌گیری آژانس برای بازدید از آژانس را راه دیگری برای کند کردن روند مذاکرات خواند و یادآور شد: با توجه به مثبت بودن نتیجه مذاکرات بغداد این امیدواری به وجود آمده بود که مذاکرات مسکو هم نتیجه‌بخش باشد، موضوعی که نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی و فعالان تحت تاثیر این رژیم را در آمریکا و اروپا به دنبال داشت، بر همین اساس به تحریک لابی صهیونیسم شاهد بهانه‌گیری‌های آژانس برای بازدید از پارچین که خارج از معاهدات NPTاست بودیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه ایران مدالیته دیپلماسی خود را بر مبنای صلاح و تامین منافع نظام تنظیم کرده است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حساب فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای خود را از اتلاف وقت‌ها، مسائل حاشیه‌ای و چانه‌زنی‌ها جدا کرده بر این اساس هرگونه اقدام برای تاخیر در مذاکرات تاثیری در روند فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نداشته و توقفی را در این زمینه ایجاد نخواهد کرد.

محسنی علت اصلی تعلل ۱+۵ برای برگزاری نشست معاونان را تاثیرگذاری یکسری مسائل حاشیه‌ای در بعد سیاسی بر این نشست‌ها که مورد مصرف کشورهای عمدتا آمریکایی و اروپایی است عنوان کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس نهم، با تاکید بر نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تصریح کرد: با توجه به نیاز نامزدهای ریاست جمهوری به کمک لابی صهیونیسم برای پیروزی در انتخابات، طبیعی است که مقامات این کشور به شدت تحت‌تاثیر لابی صهیونیسم روند مذاکرات را مطابق خواست آنان تنظیم کنند، به همین دلیل چندان دور از انتظار نیست که از هم اکنون تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روند مذاکرات از حالت عادی خارج و روند مثبتی نداشته باشد.

وی با تاکید بر کارشکنی‌های غرب در روند مذاکرات هسته ای ایران و کند کردن روند مذاکرات، گفت: مقامات ۱+۵ تحت تاثیر لابی صهیونیسم بارها در روند مذاکرات اخلال ایجاد کرده و این بار هم در آستانه مذاکرات مسکو بحث بازدید از پارچین را مطرح کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با شفاف و صلح آمیز خواندن فعالیت‌های هسته ای ایران تصریح کرد: اگرچه جمهوری اسلامی ایران هیچ پرهیزی از بازدید بازرسان آژانس ندارد اما از آنجا که این درخواست به هیچ عنوان فنی نبوده و تنها نوعی بهانه‌گیری برای تاثیرگذاری بر روند مذاکرات مسکو بوده و اهداف سیاسی را دنبال می‌کند بنابراین ایران ضمن تاکید بر استمرار همکاری با آژانس اما از هیچ گونه درخواست خارج از چارچوب و فراقانونی تمکین نخواهد کرد./





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.