اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 31 خرداد 1391 / کد مطلب: 2797 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار سبزوار:


همه بایدخود را نسبت به غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان متعهد بدانیم


همه بایدخود را نسبت به غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان متعهد بدانیم  معاون استاندار و فرماندار سبزوار گفت: همه دستگاه ها باید خود را نسبت به موضوع مهم غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان متعهد بدانند.
  
 
به گزارش سبزوار پيام به نقل از  ایرنا ، مهندس 'قاسم شعبانی عطار '  در نخستین نشست ستاد غنی سازی اوقات فراغت شهرستان سبزوار در جمع دستگاه های عضو این ستاد، اظهار داشت: اگر نتوانیم امكانات لازم برای غنی سازی اوقات فراغت فرزندانمان را فراهم كنیم آنها از این فرصت به نحو دیگری استفاده خواهند كرد.

وی ادامه داد: استفاده نادرست نوجوانان و جوانان از اوقات فراغت تابستانی می تواند مشكلات اجتماعی و فرهنگی به دنبال داشته و اثرات ناخوشایندی در آینده بجا گذارد.

رییس ستاد غنی سازی اوقات فراغت شهرستان سبزوار افزایش سطح كیفی كلاس های غنی سازی اوقات فراغت را مورد تاكید جدی عنوان كرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود كه وقت ارزشمند این قشر در تابستان به بیهودگی سپری نشود.

وی بیان كرد: اگر نتوانیم فضای ارزشی ، اعتقادی و فرهنگی مناسبی برای فرزندان ایجاد كنیم دیگران این فرصت را ایجاد و بهره لازم را خواهند برد.

فرماندار سبزوار بر بسیج همه امكانات ، بسترها و فضاهای موجود شهرستان برای این مهم تاكید كرد و افزود: از نظر فضا و امكانات وضعیت خوبی در سطح شهر و بخش ها داریم و فضاهای آموزشی تقریبا در حد نیاز وجود دارد.

وی خواستار تبدیل سبزوار گردی و سبزوار گردشی به عنوان یك فرهنگ در سطح شهرستان هم شد و گفت: این شهرستان دارای آثار تاریخی ، فرهنگی و گردشگری زیادی است.

وی همچنین توصیه كرد: خانواده ها به ویژه در ایام تعطیلات تابستانی و تعطیلی مدارس و مراكز آموزش عالی دقت و مراقبت لازم را از فرزندان خود به عنوان مهمترین و ارزشمند ترین سرمایه ها داشته باشند.

رییس ستاد غنی سازی اوقات فراغت سبزوار در این نشست مصوب كرد: با توجه به اشتغال بكار برخی نوجوانان و جوانان در تعطیلات تابستان ، همراه با پدر و یا اقوام ، درصنوف ، واحدهای تولیدی و ... ، ادارات تعاون كار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی مزاحمت و مشكلی برای اینگونه افراد ایجاد نكنند.

وی با بیان اینكه دوره های فوق برنامه توسط مجموعه های مختلف برای اوقات فراغت اقشار مختلف در طول سال در شهرستان برگزار می شود گفت: پیشنهاد تشكیل ستاد دائمی غنی سازی اوقات فراغت را به استان منعكس خواهیم كرد.

وی كمیته های زیر مجموعه ستاد غنی سازی اوقات فراغت سبزوار را شامل كمیته فنی و حرفه ای ، فرهنگی ، ارزیابی و تربیت بدنی ، ورزش و گردشگری ذكر كرد.

فرماندار سبزوار بر تشكیل و تقویت ستادهای غنی سازی اوقات فراغت در سطح بخش های تابعه ، برنامه ریزی جهاد كشاورزی برای غنی سازی بخشی از اوقات فراغت دانش آموزان روستایی و پرهیز از موازی كاری هم تاكید كرد.

وی با اشاره به تشكیل 523 پایگاه تابستانی اوقات فراغت در سال 90 در سبزوار و شركت بیش از 47 هزار و 500 نفر در آنها گفت: كلاس های غنی سازی اوقات فراغت سال گذشته شهرستان از نظر كمی و كیفی در سطح بسیار خوبی برگزار شد.

'جواد كوره پز' معاون پرورشی آموزش و پرورش سبزوار تشكیل كلاس های اوقات فراغت در سطح محلات برای جذب بیشتر نوجوانان و كودكان، از طریق مهیا كردن امكانات و محل ، با نظارت تعدادی از دستگاه های ذیربط را پیشنهاد داد.

'سرهنگ بهمن آبادی' جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار هم با اشاره به آغاز ثبت نام كلاس های اوقات فراغت در پایگاه های مقاومت بسیج محلات ، خواستار همكاری برای فراهم كردن فضاهای ورزشی ، اردویی و تفریحی برای شركت كنندگان در كلاس های تابستانی پایگاه های بسیج شد.

بخشدار روداب سبزوار نیز تشكیل ستاد دائمی غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد اتاق فكری برای برنامه ریزی استفاه بهینه از اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان را با توجه به جنگ نرم دشمن پیشنهاد داد.

' محمود شم آبادی' خواستار پرهیز از موازی كاری در برگزاری دوره های اموزشی ، واگذاری امور تخصصی به دستگاه های ذیربط در این حوزه و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در برگزاری كلاس های غنی سازی اوقات فراغت شد.

'عباس شم آبادی' بخشدار داورزن هم از پیش بینی 13 پایگاه اوقات فراغت و ثبت نام یك هزار و 800 نفر خبر داد و خواستار تمهیداتی برای استفاده دانش آموزان داورزن از استخر شنای سبزوار با توجه به استقبال بالا از آن شد.

شهردار روداب سبزوار ، كویر روداب را بستر مناسبی برای كویر نوردی و بحث نجوم در تعطیلات تابستان معرفی كرد.

'خلیلی' با اشاره به در حال تهیه بودن طرح پارك بزرگ تفریحی و گردشگری این شهر خواستار حمایت این طرح با توجه به نقش مهم آن در توسعه گردشگری شهرستان شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.