اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 3 تير 1391 / کد مطلب: 2817 / نظرات: 2

امام جمعه سبزوار:


استكبار جهانی بداند شعار ملت ایران امروز هم 'هیهات من الذله' است


استكبار جهانی بداند شعار ملت ایران امروز هم هیهات من الذله است امام جمعه سبزوار گفت: استكبار جهانی بداند ملت ایران ملتی است كه پیش از انقلاب اسلامی و در 15 خرداد ، 17 شهریور و ... شعارش 'هیهات من الذله' بود و امروز هم شعارش همین است. 
   
 به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین'غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار افزود: استكبار جهانی مدام در حال وقت كشی و جلسه گذاشتن در كشورهای مختلف است و درمانده شده و حال آنكه مشكل آنها این است كه پس از گذشت 34 سال از انقلاب هنوز ملت ایران را نشناخته است.

وی ضمن تبریك موالید ماه شعبان و میلاد سید و سالار شهیدان ، یك درس عاشورا و امام حسین (ع) را تن ندادن به ذلت عنوان كرد و افزود: این درس فقط برای روز عاشورا نبود و برای همه زمان هاست.

وی همچنین با اظهار اینكه امام راحل (ره) به زیبایی روز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) را روز جانباز نامیدند ، جانبازان را به فرموده ایشان سند جنایات آمریكا و صدام و همچنین نقص عضو جانبازان را نشانه شجاعت و شهامت آنها عنوان كرد.

وی در ادامه با اشاره به روز پاسدار ، خطاب به پاسداران و نیروهای مسلح گفت: تكلیف شما پاسداری از اسلام ، انقلاب و جامعه و ایستادگی در مقابل دشمنان است و این به شرطی ممكن است كه ابتدا پاسدار خود باشید.

خطیب جمعه سبزوار با اشاره به جمله 'كل یوم عاشورا و كل ارض كربلا' اظهار داشت: هر مكانی می تواند در راه حفظ دین و دفاع از ارزش های اسلامی كربلا باشد.

وی همچنین با اشاره به اینكه به گفته برخی، روحانیت نباید در سیاست دخالت كند، افزود: اینها از تفكرات انحرافی و باطل و ناشی از درك نادرست از مفاهیم اسلام است.

امام جمعه سبزوار با اشاره به پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ، اقدامات جدی تر در این حوزه را مورد تاكید قرار داد و گفت: مواد مخدر سم مهلكی است كه بهترین زندگی ها و بهترین جوانان ما اعم از دختر و پسر را از بین می برد.

وی افزود: برخی سخن از نقص قانون در این حوزه و نیز اینكه از فلان مورد در قانون اسم برده نشده می گویند و حال آنكه اگر به همین قانون موجود خوب عمل شود هم كفایت می كند.

وی در ادامه در آستانه فرارسیدن هفته قوه قضائیه گفت: فلسفه وجودی قوه قضائیه این است كه مردم در جامعه احساس آرامش كنند.

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه كرد: فلسفه وكالت هم این است كه وكیل از حق ضعیف و مظلوم دفاع كرده و مانع از ضایع شدن حق وی شود و اگر وكیلی خلاف این جهت عمل كند باید عزل شود.

وی در بخشی از سخنانش ضمن گرامیداشت هفته اصناف ، خواستار تعویض اسامی بیگانه و خارجی مورد استفاده توسط برخی واحدهای صنفی و همچنین دقت در بحث فروش كالاها و اجناس خارجی شد.

وی نسبت به برخی سوء استفاده ها از مساله بدحجابی و حجاب در جامعه نیز هشدار داد و در همین رابطه اجیر كردن برخی زنان برای استفاده از لباس های غربی و بی حجاب به منظور منحرف كردن دیگر بانوان و جوانان را مورد اشاره قرار داد.

وی اضافه كرد : همچنین دیده شده برخی زنانی راكه هیچگونه اعتقادات مذهبی ندارند چادری كرده اند تا با عمل خلاف آنها بانوان پاكدامن و محجبه را بدنام كنند.

امام جمعه سبزوار خواستار هوشیاری و هماهنگی در این موارد با قوه قضائیه و نیروی انتظامی و همچنین مجازات اینگونه زنان شد.

وی ضمن گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع رساین دینی ، تبلیغات عملی را تاثیر گذارتر از تبلیغ در قالب پلاكلاردها و بنرها دانست و گفت: اولین مبلغ خداوند ، دومین مبلغ انبیا ، سپس ائمه و پس از ایشان علما هستند كه سازمان تبلیغات این جهت را باید سرمشق خود قرار دهد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.