اخبار سبزوار پيام : حوادث


اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 5 تير 1391 / کد مطلب: 2841 / نظرات: 0

فرماندار و رئیس ستاد حوادث سبزوار در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده ششتمد/


سیل خسارات سنگینی به مردم دهستانهای ربع شامات و شامکان ششتمد وارد کرده است.


سیل خسارات سنگینی به مردم دهستانهای ربع شامات و شامکان ششتمد وارد کرده است حسین پور:سیل آخرین روز فصل بهار خسارات سنگینی به مردم دهستانهای ربع شامات و شامکان ششتمد وارد کرده است.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان سبزوار گفت: لازم دیدم با توجه به گزارشات ارسالی بخشداری و سایر ادارات مرتبط و بازدید از خسارتهای وارده امروز به این منطقه بیایم و از نزدیک وضعیت پیش آمده را بررسی نمایم.
شعبانی عطار افزود: بایستی همیشه آمادگی این گونه حوادث را داشته باشیم و این حوادث همیشه خواهد بود و ما بایستی تلاش نمائیم تا با آمادگی قبلی از میزان خسارتهای اینگونه حوادث به محصولاتمان کاسته شود.
فرماندار ویژه سبزوار گفت: یک سری زیرساختها بایستی توسط دولت ساخته شود و قطعا مورد توجه قرار می گیرد ولی باید مردم هم از انجام برخی امورات خودداری نمایند که مهمترین آنها عدم ساخت و ساز و سرمایه گذاری در حاشیه مسیل هاست.
وی ادامه داد: بایستی کشاورزان عزیز تلاش نمایند تا از فرصت بیمه های کشاورزی و دامی استفاده کنند چرا که دولت در این بخش حمایتهای خوبی را انجام می دهد.
معاون استاندار و فرماندار سبزوار گفت: خسارت وارده به بخش کشاورزی ، قنوات، راه ارتباطی در این منطقه نسبتاً سنگین است که تلاش خواهیم نمود تا به محض ابلاغ اعتبارات سال 91 نسبت به رفع نواقض اقدام نمائیم.
شعبانی عطار ادامه داد: خسارت جزئی به جاده البلاغ به قلعه میدان وارد شده که بایستی توسط اداره راه و شهرسازی مورد توجه قرار گیرد و همچنین جاده در حال احداث قلعه میدان به خرسف نیز در بخشهایی از آن تخریب صورت گرفته که جهت مرمت آن باید اقدام لازم صورت پذیرد.
وی افزود: احداث دیوار ساحلی در روستای قلعه میدان را بعنوان پروژه مدیریت بحران پیشنهاد خواهم داد چرا که احداث آن مستلزم هزینه بسیار زیادی خواهد بود و از طرفی احداث آن برای حفظ جان ساکنین این روستا بسیار ضروری است.
معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرماندار سبزوار که در این سفر حضور داشت از مسدود بودن هفت رشته قنات خبر داد و گفت: به بخشداری ششتمد اعلام شد که قناتها را با ترتیب اولویت به فرمانداری اعلام نماید تا در اولین فرصت ممکن با توجه به اهمیت موضوع مورد بررسی قرار گیرد و نسبت به تخصیص اعتبار و آغاز عملیات اجرائی در کمترین زمان ممکن آغاز گردد.
محمد کلاته افزود: به منازل شخصی تعدادی از ساکنین روستاهای منطقه بویژه خرسف آسیب وارد شده که موضوع از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاههای مرتبط پیگیری خواهد شد.
بخشدار ششتمد نیز گفت: حضور معاون استانداربهمراه معاون ایشان باعث دلگرمی مردم سیل زده منطقه خواهد بود.
مهدی ترمئی افزود: ستاد حوادث شهرستان سبزوار همکاری خوبی با بخشداری ششتمد داشته و در اولین فرصت با اعزام اکیپ های اداره راه ، برق و هلال احمر نسبت به به رفع مشکلات مردم نطقه اقدام کرده است






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.