اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 5 تير 1391 / کد مطلب: 2842 / نظرات: 1

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار:


ثمره كانونهای فرهنگی وهنری مساجد جوانان متعهد و متخصص هستند


ثمره كانونهای فرهنگی وهنری مساجد جوانان متعهد و متخصص هستند  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: ثمره كانونهای فرهنگی و هنری مساجدجوانان متعهد و متخصص هستند. 
   
 به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار ، 'مجید عسكری ' این مطلب را در گردهمایی منطقه ای و توجیهی برنامه های فرهنگی و هنری مدیران كانون های مساجد شهرستان های سبزوار، جوین ، جغتای و خوشاب بیان كرد.

وی افزود:مشكل اساسی ما این است كه برخی متخصصان جامعه ما تعهد لازم و برخی متعهدان ما تخصص لازم برای ارایه مسئولیتی كه به عهده گرفته اند، ندارند كه در هر دو صورت جامعه دچار مشكل می شود.

وی با بیان اینكه این مساله در مورد فرهنگ و هنر و مسائل تربیتی و اخلاقی شكل مضاعف به خود می گیرد افزود: دشواری كار مدیران كانون های مساجد در این است كه علاوه برتجهیز به هر دو بال علم و ایمان ، باید عطر تزكیه و تعلیم را توام با هم در فضای مساجد جاری سازند.

دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر كانونهای فرهنگی وهنری مساجد سبزوار ، مسوولان كانونهای فرهنگی و هنری مساجد را جهادگران عرصه های فرهنگی و هنری نامید و آنان را پیرو راه انبیا و اولیا و ائمه اطهار (ع) دانست.

وی افزود: نبایستی ناهمواری های مسیر خللی در عزم این افراد به وجود آورد و لازم است این مدیران در گسترش مسائل مذهبی در قالب های فرهنگی وهنری تلاش كنند.

'عسكری' در ادامه گفت: اگر دشمنان به دنبال زرادخانه های هسته ای هستند مساجد را به آنها معرفی می كنیم كه محل پرورش انسان های مومن ، ایثارگر ، پر تلاش و مخلص است و اگر به دنبال سلاح هسته ای و بمب اتمی هستند هر كدام از مردم و جوانان ما پر توان تر از این ابزار هستند زیرا مجهز به سلاح ایمان، ایثار، جهاد وشهادت هستند.

وی افزود: نمونه های بارز آن در مسیر انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس شهیدانی بوده اند كه به نقل از بنیاد شهید 98درصد آنان از مساجد اعزام شده اند.

وی با اشاره اقدامات دشمنان انقلاب از طریق صدور قطعنامه ، تهدید با كمیسیون امنیت سازمان ملل متحد ، طرح ادعای پوچ و تكراری سلاح هسته ای و بمب اتمی و برگزاری مذاكرات با پنج بعلاوه یك ( 5+1 )، ادامه داد: ملت ایران كوتاه نخواهد آمد و بر حق مسلم خود كه همانا استفاده از علوم وفنون و انرژی های پاك هسته است، تكیه خواهد كرد .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار اظهار داشت: خشم دشمنان از رهبری ولایت فقیه ،مردم و وحدت انقلابی و بچه های مسجد است .

دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر كانونهای فرهنگی وهنری مساجد سبزوار قرآن سوزی، استفاده از هنر مبتذل در ارائه رمان و كاریكاتور و... و تخریب و هجمه علیه پیامبر(ص) و امامان معصوم (ع) را نشانه ضعف و زبونی استعمارگران غربی و صهیونیست های جنایتكا ر دانست .

وی اظهار داشت : وظیفه ما در پرداختن به سیره های علمی و عملی بزرگان دین و ائمه اطهار برای آشنایی بیشتر نسل جوان و برای مقابله با جنگ نرم دشمنان لازم و ضروری است.

وی افزود : استراتژیست های نظام ما بچه مكتبی ها هستند كه از دل مساجد رشد و نمو می كنند و مدیران كانونهای مساجد باید زمینه های لازم به خصوص در برنامه های اوقات فراغت را برای استفاده از ابزار های قدرتمند فرهنگی و هنری در راستای ترویج دین مبین اسلام فراهم آورند.

گردهمایی منطقه ای مدیران كانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستانهای سبزوار ،جوین ، جغتای و خوشاب با حضور مسوول دبیرخانه كانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی به منظور توجیه برنامه های فرهنگی و هنری سال 91 و اوقات فراغت برگزار شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.