اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 تير 1391 / کد مطلب: 2846 / نظرات: 0

رئيس اداره دادگستری سبزوار :


بدحجابی ها و بدرفتاری های اجتماعی جز با دین و نماز اصلاح نمی شود


بدحجابی ها و بدرفتاری های اجتماعی جز با دین و نماز اصلاح نمی شود  رییس اداره دادگستری سبزوار گفت: بدحجابی ها و بدرفتاری های اجتماعی جز با دین ، نماز و منبر و موعظه اصلاح نمی شود. 
   
حجت الاسلام و المسلمین ' مهدی سید آبادی' در آیین گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: هر چه صف های جماعت مساجد ما و این قبیل مجالس شلوغ تر شود دادگاه ها خلوت و پشت میله های زندان خالی می شود و چه بسا كه زندان ها برچیده شود.

وی ادامه داد: بدحجابی های ، بدرفتاری ها ، مزاحمت های خیابانی ، دعوا و خشونت ، ستم ها ، تجاوزها و غیره جز با دین ، نماز ، منبر و موعظه و تربیت اصلاح نمی شود.

وی در همین راستا خطاب به مادران خواستار پرداختن به حجاب فرزندان خود از خردسالی و خطاب به پدران خواستار پرداختن به نماز فرزندان از سن كودكی و انس دادن آنها با محبت اهل بیت (ع) شد.

وی هفته قوه قضائیه و همچنین یاد همه شهدای تاریخ ، به ویژه یاد شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم آیت الله دكتر بهشتی معمار دستگاه قضایی نظام اسلامی و 72 تن یاران امام و انقلاب را گرامی داشت.

یك مدرس حوزه علمیه و دانشگاه هم گفت: امروز مجموعه قضایی ما هر چه دارد محصول فكر و اندیشه و خون دل شهید آیت الله دكتر بهشتی است.

حجت الاسلام ' رمضانعلی ثباتی مقدم' ضمن اشاره به ویژگی های این شهید مظلوم اظهار داشت: خداوند در قرآن كریم حضرت ابراهیم (ع) را به دلیل فضائل ایشان یك امت معرفی كرده و معمار كبیر انقلاب نیز شهید بهشتی را به خاطر همه خوبی ها و فضائل ایشان یك ملت معرفی كردند.

وي  بخشی از ویژگی های شهید بهشتی را برشمرد و اظهار داشت: ایشان به فرموده امام راحل (ره) یك ملای به روز و علاوه برآن اهل فكر و اندیشه بود و آنچه دشمن را نسبت به شهید بهشتی حساس كرد اندیشه او بود.

وی فكر تشكیلاتی شهید بهشتی و تاسیس مدرسه دین و دانش توسط ایشان در دوران پیش از انقلاب ، راه انداختن مكتب تشیع و حزب جمهوری اسلامی ، اداره شورای انقلاب و غیره را محصول این ویژگی شهید بهشتی عنوان كرد و افزود: وی متعهد و پاینبد به دین ، انقلاب ، امام (ره) و باورهای خود و فردی مجاهد و فعال بود.

حجت الاسلام ثباتی مقدم با اشاره به ولایت پذیری به عنوان یكی دیگر از ویژگی های برجسته این شهید مظلوم، افزود: امروز بزرگترین محك و معیار برای ارزیابی شخصیت ها و نیز خط قرمز ما ، ولایت است و هر كس در هر مقام و رتبه ای اگر با ولایت باشد ارزش دارد.

وی با تاكید بر اینكه مسوولان ما امروز باید شهید بهشتی را الگوی خود قرار دهند، افزود: اگر مسوولی جایی می رود و برای او كف و سوت و هیاهو دارند این احترام مردم به خاطر اسلام ، انقلاب و ارزش ها است.

این مدرس حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به فضایی كه علیه شهید بهشتی به راه افتاد و نیز تهمت ها ، جسارت ها و اهانت ها به ایشان افزود: مظلومیت ایشان با وجود این حد از كمال ، علم و خوبی ها از دیگر ویژگی های دكتر آیت الله بهشتی بود.

وی اظهار داشت: سیدالشهدای صدر اسلام حمزه (ع) ، سید الشهدای اولین و آخرین امام حسین (ع) و سید الشهدای انقلاب شهید مظلوم بهشتی است.

وی افزود: بهشتی با خون و شهادت خود انقلاب را بیمه و چهره منافقان را علنی كرد گر چه هزینه سنگینی بر این كشور تحمیل شد.

وی همچنین با بیان اینكه شهید بهشتی دست پرورده حسین (ع) ، كربلا و عاشوراست، افزود: برابر بودن عدد شهدای هفتم تیز با شهدای كربلا امری اتفاقی نیست.

وی رسیدن به درجه اجتهاد در تحصیل علوم حوزوی و كسب درجه دكترا در علوم جدیده ، اهل فضل و مدیر و مدبر بودن و غیره را از دیگر ویژگی های آیت الله دكتر شهید بهشتی برشمرد.

حجت الاسلام ثباتی مقدم در ابتدای سخنانش به بیان ویژگی های حضرت ابراهیم (ع) از منظر قرآن كریم پرداخت و با بیان اینكه خداوند از ایشان در آیه ای از قرآن كریم به عنوان یك امت نام برده شده به تفاسیر این آیه نیز اشاره كرد.

آیین گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر سال 60 به ویژه شهید مظلوم آیت الله دكتر بهشتی در مسجد جامع سبزوار و با حضور شماری از مسوولان و پرسنل دستگاه قضایی ، مسوولان و نیروهای نظامی و انتظامی ، خانواده معظم شهدا و جانبازان ، دیگر مسوولان و مردم سبزوار برگزار شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.