اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 تير 1391 / کد مطلب: 2850 / نظرات: 0

در جشن شکوه جانبازی عنوان شد/


خدمتگزاران به خانواده شهدا و ایثارگران قدر این فرصت ارزشمند را بدانند


خدمتگزاران به خانواده شهدا و ایثارگران قدر این فرصت ارزشمند را بدانند جراحی / جشن "شکوه جانبازی" به مناسبت گرامیداشت فرخنده میلاد حضرت ابوالفضل (ع)  و روز جانباز با حضور سه هزار جانباز سبزواری و خانواده هایشان شب گذشته در این شهرستان برگزار شد .
 معاون سازمان و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار در این آیین که در سالن شهید مشکانی این شهر  برگزار شد گفت: حضرت ابوالفضل (ع) با وجود آن همه فتنه و وسوسه ، در صحرای کربلا مسیر خود را تغییر نداد و با نثار اعضای بدن ، تا آخرین قطره خون در کنار ولی امر خود حضرت اباعبداله (ع) ایستادگی کرد .
" علیرضا فیلسرایی" نامگذاری چهارم شعبان روز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) به نام روز جانباز را نامگذاری بجا و  شایسته عنوان کرد.
 وی به روایتی از حضرت محمد (ص) در مورد جانبازان اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان "هر کس در راه خدا مجروح شود در حالی وارد قیامت می شود که بدن او بوی مشک می دهد و و نشان شهیدان را دارد."
 وی همچنین به دیدار شماری از همکاران خود در تهران با مرحوم آیت اله بهجت عالم عرفانی اشاره و سخن ایشان در وصف  ارزش ایثارگران و خدمتگزاری به خانواده شهدا و ایثارگران را بیان کرد.
 این مسوول اظهار داشت: افراد با هر پست ، مقام و مسوولیتی که در خدمت خانواده معظم شهدا و ایثارگران قرار می گیرند باید قدر این فرصت ارزشمند را  بدانند.
 وی در بخشی از سخنانش به برخی پرسش های خانواده معظم شاهد و ایثاگران شهرستان در مراجعه به این اداره پاسخ داد و اعلام کرد: امسال تاکید بیشتری بر استخدام فرزندان شاهد و جانبازان شده است.
 وی افزود: با توجه به این مهم فارغ التحصیلان فرزندان شاهد و ایثارگر و جانبازان 25 درصد به بالا  بلافاصله پس از اخذ مدرک تحصیلی ، مدارک خود را به اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران تحویل دهند تا از این فرصت بهره مند شوند.
 وی همچنین از جانبازان خواست طرح های ابتکاری و نو خود را به اطلاع این اداره رسانده تا برای حمایت و ارائه خدمات به آنها اقدام شود.
 اجرای ورزش پهلوانی و زورخانه ای ، مرشدی خوانی و اجرای برنامه های هنری توسط شماری از هنرمندان مشهدی و سبزواری از دیگر برنامه های جشن شکوه جانبازی  بود که  شماری از  خانواده های معظم شهدا و مسوولان  هم از میهمانان آن بودند.
با وجود تدارک برنامه هایی همچون اجرای ورزش زورخانه ای و مرشدی خوانی که بسیار مورد توجه حاضران قرار گرفت .کمبود جا موجب شد شماری از خانواده های جانبازان ایستاده شاهد این برنامه ها باشند و یا امکان  حضور در مراسم را نداشته باشند.
 شهرستان سبزوار یک هزار و 280 جانباز تقدیم انقلاب و نظام کرده است .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.