اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 تير 1391 / کد مطلب: 2920 / نظرات: 0


یك مركز اقامتی ترك اعتیاد ویژه زنان معتاد در سبزوار ایجاد می شود


 رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت: مركز اقامتی ترك اعتیاد معتادان زن توسط بخش خصوصی ایجاد خواهد شد. 
  
به گزارش سبزوار پیام ،'محمد حسین هادوی فر' در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیگیر های لازم برای دریافت مجوز راه اندازی این مركز اقامتی ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر 10 كلینیك ترك اعتیاد سرپایی ، یك مركز اقامتی بهبودی میان مدت مصرف كنندگان مواد مخدر ( تولد دوباره ) و یك مركز تی . سی در این شهرستان فعالیت دارند.

وی بدون اشاره به آمار مراجعان به این مراكز، افزود: كلینك های ترك اعتیاد ویژه ترك مصرف مواد مخدر به صورت سرپایی تحت نظر پزشك و از طریق مصرف دارو هستند.

وی افزود: در مركز اقامتی بهبودی میان مدت نیز افراد به صورت داوطلب مراجعه ، به مدت 20 تا 30 روز بستری و درمان آنها بدون دارو انجام می شود.

وی راه اندازی مركز تی . سی را به منظور درمان افرادی ذكر كرد كه خود یا خانواده آنها پس از ترك اعتیادشان در كلینیك ها یا مركز تولد دوباره ، ترس از بازگشت دوباره این افراد به مصرف موادمخدر دارند.

'هادوی فر' افزود:این دسته از معتادان بهبود یافته به مدت چهار تا شش ماه از برنامه هایی همچون روانپزشكی ، مددكای اجتماعی ، گروه درمانی ، ورزش های متناسب با وضعیت بیمار و آموزش مهارت های زندگی استفاده كرده و برای بازگشت دوباره به یك زندگی سالم آماده می شوند.

رییس اداره بهزستی سبزوار در ادامه به خانواده ها در مورد مراكز غیر مجاز ترك اعتیاد هشدار داد و افزود: افراد برای ترك اعتیاد فقط به مراكز دارای مجوز كه استانداردهای لازم را از نظر فضای فیزیكی ، بهداشتی و درمانی رعایت كرده و دارای تیم تخصصی درمانی هستند مراجعه كنند.

وی اضافه كرد: تاكنون گزارشاتی از ابتلای افراد مراجعه كننده به مراكز غیر مجاز ترك اعتیاد به بیماری های دیگر و یا فوت آنها پس از بازگشت به خانواده داشته ایم.

وی با بیان اینكه این مشكلات به دلیل درمان های غیر مجاز و غیر استاندارد و نیز راهنمایی ها ، مشاوره ها و تجویز داروهای غیر اصولی و غیر علمی بوده ، افزود: طی یكسال اخیر دو مركز غیر رسمی ترك اعتیاد در سبزوار پلمپ شده اند.

هادوی فر در بخشی از سخنانش حمایت های این اداره از معتادان بهبود یافته را شامل حمایت های شغلی دانست و گفت: بهزیستی در حد امكانات موجود به افراد بهبود یافته كه مشكلات اقتصادی داشته باشند كمك می كند.

وی افزود: در صورت علاقمندی این افراد به اشتغال بكار و داشتن زمینه شغلی از نظر تسهیلات بانكی و مشاوره نیز به آنها كمك می شود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.