اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 14 تير 1391 / کد مطلب: 2928 / نظرات: 1

سبحاني فر/ ضربه مهلک واردات بر پیکره پنبه‌ کاری سبزوار


پنبه کاران سبزوار از سوی مسئولان حمایت نمی‌شوند


پنبه کاران سبزوار از سوی مسئولان حمایت نمی‌شوند نماینده سبزوار،جفتای،جوین ، خوشاب ، داورزن و ششتمد در مجلس نهم با بیان این‌که هرساله واردات پنبه در فصل برداشت ضربه سنگینی بر کشاورزان وارد می کند، گفت: پنبه‌کاران سبزوار علی‌رغم تولید محصول با کیفیت مورد حمایت مسئولان نیستند.
به گزارش  خانه ملت،رمضانعلی سبحانی ‌فر ، با اشاره به کشت پنبه در منطقه گفت: در شرایطی که پنبه‌کاران سبزوار بهترین پنبه را کشت می‌کنند از سوی مسئولان حمایت نمی‌شوند.
نماینده سبزوار،جفتای،جوین ، خوشاب ، داورزن وششتمد در مجلس شورای اسلامی درادامه افزود: در شرایطی که پنبه کشت می‌کنیم از آن طرف شاهد واردات پنبه هستیم.
وی با تأکید بر این‌که پنبه سبزوار از مرغوبیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: واردات بی‌رویه پنبه هر سال در فصل برداشت ضربه سنگینی بر کشاورزان منطقه وارد می‌کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم همچنین از قیمت پایین پنبه انتقاد کرد و گفت: در سال گذشته قیمت پنبه به قدری پایین بود که پنبه‌کاران از برداشت محصول خودداری کرده و ترجیح دادند هزینه نکنند.
وی اظهار داشت: زمانی ‌که قیمت خرید پنبه از کشاورز پایین باشد و هزینه‌های آن را تأمین نکند، برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد که نسبت به برداشت محصول خود اقدام کرده و پول کارگر بدهد.
سبحانی‌فر مطرح کرد: متأسفانه تاکنون سیاستی در منطقه برای خرید تضمینی محصول پنبه از کشاورز اعمال نشده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.