اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 16 تير 1391 / کد مطلب: 2943 / نظرات: 0

امام جمعه شهرستان داورزن:


حجاب و عفاف رکن اصیل اعتقادی ملت ما است


حجاب و عفاف رکن اصیل اعتقادی ملت ما است  امام جمعه شهرستان داورزن گفت :حجاب و عفاف رکن اصیل اعتقادی ملت ما است .   
به گزارش سبزوار پيام به نقل از داورزن شنتاسي  ،حجت الاسلام محمود مداحی در خطبه های نماز جمعه این هفته داورزن با اشاره به فرا رسیدن سالروز حمله به مسجد گوهرشاد اظهار داشت : 21 تیر حمله به مسجد گوهر شاد توسط رضا خان میرپنج در سال 1326ش تبدیل کلاه سنتی به کلاه پهلوی است.
وی ادامه داد:نشانه تاثیر سفر رضاشاه به ترکیه تبدیل کلاه پهلوی به کلاه بین المللی یا کلاه شاپور بودکه فکرمی کرد با تغییر ظاهری در لباس می توان به برتری و کمال رسید ولی با اعتراض مردم مشهد مسجد گوهر شاد روبرو شد و مردم رابه گلوله بست و علمای بزرگ مشهد بازداشت شدند.
خطیب جمعه داورزن گفت:رضا شاه برای فراهم شدن زمینه کشف حجاب ، کانون بانوان بوجود آورد ، و چند ماه بعد به طور رسمی اعلام کشف حجاب کرد.

وی گفت: هدف رضا خان سیاست غربی کردن ایران و تغییر لباس مردم و کشف حجاب و در نهایت مبارزه با قرآن و اسلام بود

اما ملت ما همیشه در برابر نظام سلطه خارجی و عوامل سر سپرده داخلی آنها ایستاده و از ارزش های اعتقادی خود شدیدا دفاع می کند وحجاب وعفاف را رکن اصیل اعتقادی خود می دانند.

خطیب جمعه داورزن افزود:دشمنان توحید درهر دوره از تاریخ به دنبال نفوذ در صفوف موحدان بودند تادر فرصت مناسب ضربه کاری را وارد کند.
و ی ادامه داد: دراول انقلاب که مزدوران وطن فروش در 19تیر 59 تعمیم گرفتند با کمک عوامل نفوذ ی خود در پایگاه هوایی نوژه همدان علیه نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه کودتایی با 12تیم عملیاتی ، تعدای راهنما و چند صد تن از عشایر بختیاری را جهت یورش به پایتخت آماده کردند.
وی افزود: این افراد تصمیم گرفتند در عملیاتی گسترده ،منزل امام خمینی (ره) و نقاط حساس از جمله سپاه ، مجلس و... را بمباران کنند ولی خلبان مامور حمله به منزل امام بر اثر نکوهش های مادر در انجام این عمل نا مقدس ، دچار شک شده و شخصا به محضر امام خامنه ای در سال 59 کودتا را افشا کرد.
وی گفت : صادق قطب زاده مجری و طراح عملیات کودتا درصدد بود کار خود را با فتوای تایید سید کاظم شریعتمداری ، مشروعیت بخشد تا کسی در مقابل او نایستد ولی 19 تیر59 کودتا کشف و خنثی شد.
حجه الاسلام مداحی در بخشی از سخنانش با تبریک ولادت مصلح بزرگ جهان حضرت قائم آل محمد افزود::حاکمیت مستضعفان وعده قرآن و حدیث و انتظار فرج حضرت مهدی (عج) امری مقدس با ارزش وامیدآور است.
شهرستان تازه تاسیس داورزن در غرب خراسان رضوی واقع است داورزن پیش از این از توابع شهرستان سبزوار بوده است .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.