اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 تير 1391 / کد مطلب: 2961 / نظرات: 0

مسوول مركز اقامتی تولد دوباره سبزوار:


برای ایجادمركزسرپناه شبانه معتادان خیابابی نیازمندكمكهای مردمی هستیم


 مسوول مركز اقامتی بهبودی مصرف كنندگان مواد مخدر 'تولد دوباره' سبزوار گفت: برای راه اندازی مركز سرپناه شبانه معتادان خیابابی (شلتر) در این شهرستان نیاز به كمك های مردمی داریم. 
   
به گزارش سبزوارپیام  ' مجتبی زندی نسب ' در گفت و گو با ایرنا ،با اظهار اینكه از حدود یكسال قبل برای راه اندازی این مركز در سبزوار اقدام شده است، افزود: ایجاد مركز تاكنون به تایید كمیسیون ماده 26 اداره كل بهزیستی استان خراسان رضوی و كارشناسان پیشگیری این اداره كل رسیده است.

وی با اشاره به حضور شبانه معتادان خیابانی و بی سرپناه در پارك ها و خیابان های سطح شهر، افزود: سرپناه دادن شبانه معتادان و جمع آوری آنها در كاهش جرم موثر است چرا كه این افراد گاها برای تهیه مواد مرتكب جرایمی همچون سرقت و یا تجاوز به حریم خصوصی دیگران می شوند.

وی ادامه داد: این معتادان در مركز 'شلتر' ساماندهی و غربالگری شده و كسانی كه پس از چندین بار اطلاع رسانی و پیام رسانی اصولی تمایل به ترك داشته باشند برای قطع مصرف مواد مخدر به مراكز و كلینیك های ترك اعتیاد ،مراكز اقامتی و ... معرفی و به بازگرداندن آنها به خانواده كمك می شود.

'زندی نسب'با بیان اینكه سرپناه دادن معتادان خیابانی در این مركز به طور رایگان و داوطلبانه انجام می شود، افزود: یك وعده غذای گرم ، سرپناه شبانه برای خوابیدن و لباس در اختیار بیماران و معتادان خیابانی مراجعه كننده به این مركز قرار می گیرد.

وی ایجاد این مركز به نام جمعیت خیریه تولد دوباره و مركز رها شدگان بیهق سبزوار را خاطر نشان كرد و افزود: این مركز بدون دریافت هیچ هزینه ای از بهزیستی و همچنین معتادان خیابانی بایستی راه اندازی شود كه این موضوع مورد تاكید اداره كل بهزیستی استان نیز قرار گرفته است.

وی راه اندازی این مركز را نیازمند امكانات و تجهیزات دانست و افزود: نخستین نیاز این مركز پس از صدور موافقت اصولی ،در نظر گرفتن مكانی در یك محله آسیب خیز برابر استانداردهای سازمان بهزیستی و تجهیزات است و در مراحل بعد به كمك هایی برای تامین مواد غذایی و پوشاك برای معتادان نیاز دارد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.