اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 19 تير 1391 / کد مطلب: 2978 / نظرات: 0

استاد سبزواری شاعر گرانقدری است كه درزادگاهش مهجور مانده/


سروده های استادسبزواری شناسنامه شعرانقلاب است


سروده های استادسبزواری شناسنامه شعرانقلاب است  مدیر فرهنگی دانشگاه حكیم سبزواری و دبیر آیین 'نكوداشت استاد حمید سبزواری، شاعر آرمان گرای انقلاب' گفت: سروده های این استاد گرانقدر به عنوان شناسنامه شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شناخته شده است.
  
 
به گزارش سبزوار پيام به نقل از ایرنا ' سید نورالله رضوی' در نشست مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی سبزوار، افزود: این شاعر گرانقدر شاید تنها شاعری است كه بیشترین سروده های وی مختص به انقلاب و دفاع بوده است.

وی با اشاره به توجهات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری به برخی اشعار استاد حمید سبزواری افزود: شعر این شاعر سبزواری فتح بابی برای ورود به سروده های انقلابی و ایجاد كننده بستر ارزشمندی برای شاعران و هنرمندان انقلابی شد.

وی اضافه كرد: سروده 'همپای جلودار' استاد حمید سبزواری در مورد فلسطین از جمله اشعار وی است كه مورد توجه امام راحل (ره) قرار گرفته و ایشان از آن به عنوان شعر و سروده انقلابی یاد كرده اند.

رضوی با اذعان به اینكه استاد حمید سبزواری شاعر گرانقدری است كه در شهر خود مهجور مانده، افزود: تاكنون در بسیاری شهرها با برگزاری مراسم نكوداشت از وی تجلیل شده است.

وی توجه این شاعر به زادگاهش را نیز خاطر نشان كرد و گفت: نام این شاعر 'حسین ممتحنی' است كه به دلیل عرق به شهرستان ، نام سبزواری را برای خود انتخاب كرده است.

آیین نكوداشت استاد حمید سبزواری صبح روز 26 تیر در تالار كاشفی سبزوار با حضور مسوولان و شاعران كشوری برگزار می شود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.