اخبار سبزوار پيام : ورزشی





اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 20 تير 1391 / کد مطلب: 2986 / نظرات: 1

از 20 لغايت 22 تيرماه به میزبانی سبزوار/


جشنواره مرشدان برتر ایران زمین برگزار می شود


جشنواره مرشدان برتر ایران زمین برگزار می شود  مرحله نهایی چهارمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین با عنوان' آواها و نواهای پهلوانی' از 20 تا 22 تیر ماه جاری به میزبانی شهرستان سبزوار برگزار می شود.
  
 
به گزارش سبزوار پيام به نقل از  ایرنا، سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار  از اين شهرستان به عنوان زادگاه و مهد ورزش پهلوانی و مرشدان كشور نام برد و گفت: این شهرستان سابقه ای حدود 700 ساله در ورزش پهلوانی دارد و باید به این استعداد سبزوار به نحوی شایسته پرداخته می شد.

' مجید نصراله زاده' با اظهار اینكه همچنین تعدادی از مرشدان تراز اول كشور از سبزوار هستند، افزود: با توجه به این وضعیت سبزوار پیشنهاد برگزاری جشنواره مرشدان برتر ایران زمین را با حمایت موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع)داد.

وی گفت: 200 مرشد از سطح كشور در این جشنواره شركت كردند كه از این تعداد 28 مرشد شامل 12 مرشد سبزواری به انتخاب فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای به مرحله نهایی راه یافتند.

وی با بیان اینكه مرشدان منتخب با اهدای سردم زرین ، سردم سیمین و دیپلم افتخار در اختتامیه این جشنواره مورد تجلیل قرار می گیرند، افزود: برگزیدگان جشنواره همراه با تیم ملی باستانی كشور در كشورهای مختلف متقاضی اجرای برنامه خواهند داشت.

'نصراله زاده' معاونت استانداری و فرمانداری ، شورای اسلامی شهر، شهرداری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مركز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار را از دیگر مشاركت كنندگان در برگزاری این جشنواره عنوان كرد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در تالار كاشفی سبزوار از عموم ورزشكاران و علاقمندان برای شركت و استفاده از این برنامه ورزشی و هنری دعوت كرد.

رییس هیات ورزش باستانی و پهلوانی سبزوار هم گفت: جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در دو بخش شامل گروهی از 16 سال به بالا و انفرادی در رده های سنی 21 تا 40 سال و 41 تا 60 سال برگزار می شود.

' حسن نقیب زاده' اضافه كرد: این جشنواره را 10 داور فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای قضاوت خواهند كرد كه جلسات كارگاهی آنها با مرشدان شركت كننده امروز در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: مسابقه بین 28 مرشد شركت كننده در این جشنواره هم از صبح چهارشنبه 21 تیر به مدت یك روز در تالار كاشفی واقع در مجتمع فرهنگی و هنری اسرار سبزوار آغاز می شود.

وی گفت: اختتامیه این جشنواره عصر روز پنجشنبه در این تالار با حضور رییس فدراسیون ، مدیر كل ورزش و جوانان خراسان رضوی و مسوولان شهرستان برگزار و همراه با تجلیل از برگزیدگان جشنواره ، از 10 پیشكسوت و مرشد برتر استان هم تجلیل می شود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.