اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 20 تير 1391 / کد مطلب: 2990 / نظرات: 0

دبير فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای كشور:


سبزوار در تاریخ ورزش پهلوانی صاحب حرف است


سبزوار در تاریخ ورزش پهلوانی صاحب حرف است  دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای كشور گفت: سبزوار در تاریخ ورزش پهلوانی و به ویژه مرشدی صاحب حرف و سبك است.
  
 
به گزارش سبزوار پيام ' فرهاد طلوع كیان' در گفت و گو با ایرنا ،همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در سبزوار ، افزود: گرچه در سرزمین ایران و در همه استان های كشور ورزش پهلوانی رونق دارد اما مواردی هست كه در شهرهای كوچكتر همچون سبزوار كمتر دیده می شود.

وی از جمله وجود هفت زورخانه در سبزوار را نشانه رونق این ورزش در این شهرستان دانست و افزود: این در حالی است كه برخی مراكز استان ها دارای دو یا سه زورخانه هستند.

وی با بیان اینكه سبزوار مرشدان بسیار مشهوری را در سطح كشور پرورش داده است ، افزود: این شهرستان نه تنها در گذشته در مرشدی حرفی برای گفتن داشت، اكنون نیز مرشدان جوان و پیشكسوت آن در كشور مطرح هستند.

وی با بیان اینكه برگزاری چهارمین دوره جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در سبزوار با وضعیت این شهرستان تناسب دارد، افزود: از 28 مرشد راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره 11 مرشد سبزواری هستند و سبزوار دارای بیشترین كاندیدا در این مرحله است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار نیز در این باره گفت :این شهرستان دارای سابقه ای 700 ساله در ورزش پهلوانی و مرشدی و مهد و زادگاه این ورزش ها در كشور است .

'مجید نصراله زاده' از جمله افتخارات سبزوار در هنر مرشدی به اهدای لوح تجلیل از سوی رییس جمهوری به مرشد 'علی ناری' هنرمند حماسه خوان سبزواری در مراسم نكوداشت ثبت جهانی نقالی در سال جاری اشاره كرد.

گفتنی است در جشنواره مرشدان برتر ایران زمین به میزبانی تهران ، در بخش حماسه خوانی علی ناری موفق به دریافت سردم زرین و عباس نارنجی موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند.

مرشدان سبزواری در سومین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در یزد نیز در بخش گروهی این جشنواره به مقام برتر دست پیدا كردند.

در بخش انفرادی و حماسه خوانی نیز سید علی سجادی ، سردم سیمین و دیپلم افتخار را در دو رشته ضرب نوازی و مركب خوانی را بدست آورد و سید مجید نقیب زاده و عباس نارنجی دیپلم افتخار در دو رشته مركب خوانی و حماسه خوانی را كسب كردند.

همچنین در بخش مرشدی سید علی سجادی به عنوان مرشد برتر ایران زمین سر دم زرین و سر دم سیمین و سید مجیدنقیب زاده ، عباس نارنجی و عباس دروكی با كسب عنوان مرشد برتر ایران زمین، سردم زرین را به دست آوردند.

'ابوالفضل فكور' مرشد سبزواری اعزام شده به مسابقات قهرمانی كشور در اصفهان در سال 88 نیز موفق به كسب عنوان نخست كشور در رشته مرشدی شد و محسن گلستانی دیگر عضو تیم سبزوار عنوان چهارم كشوری را در رشته میل بازی دو میل و چهار میل كسب كرد .

در مسابقات انفرادی مرشدی قهرمانی كشور سال 88 در استان قزوین ' سید مجید نقیب زاده' در بخش بزرگسالان باضافه 20 سال به عنوان مرشد و ' محمد جواد نجفی زاده'به عنوان ورزشكار از سبزوار عنوان چهارمی را از آن خود كردند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.